A.T.T

Att komma in på min blogg är så roligt nuförtiden. Den svämmar ju över av kommentarer! Seriöst, sidan blir typ överbelastad - jag har blivit FÖÖÖR poppis. Hahaha, med andra ord, jag gillar våran deal Florian :P

 

 

 

Att sega sig upp klockan åtta i morse för att hjälpa till i barnkyrkan var ingen höjdare. Inget jag direkt längtat efter. Ack, jag ville bara ligga kvar och njuta av att man inte går i skolan på söndagar. Fast det hela var ju bara så givande, riktigt kul faktiskt! Jag kom mig alltså upp och hann med bussen till kyrkan. Sen var det full fart med drama och rörelser till barnsång. Gillar't! Miss my very companion dock, Elisabeth. Men kul att Katarina den Blonda är tillbaka iallafall. Och hon är naturare så jag syftar inte på hennes hjärnceller när jag pratar om hennes hårfärg...

 

Att arbeta idag var ett rent nöje eftersom att den gubben som påminner så himla mycket om Bestefar var där idag. Han sken upp tillvaron och mättade lite av de behov som skapats i mig efter bestefars bortgång. Vissa personligheter etsar sig verkligen fast i en och man klarar sig nästan inte utan dem. Så är det när man älskar någon, när denne försvinner är det tomt på den platsen där den skulle ha varit. Man har alltid en liten saknad just där.

 

Att umgås med Jonas idag var så mysigt. Vi hade en otroligt fin kväll, en behaglig kväll som gjorde väldigt gott i min själ. Det är speciellt att vara med honom. Min gullsnutt! Så söt, så snäll! Go grabb :) polibiba, wiowiowiowio. (internt)

 

 

 

Att varje stycke börjar med 'att' är något jag är stolt  över. Det ser väl lite fint ut? Man ska ju inte upprepa sig, men ibland kan man va lite busig och göra det ändå. Förresten, när jag ändå skriver här nu kan jag förtälja att Florian och Elisabeth dök upp på samma buss som mig idag. Med varsin snygg longboard. De skulle cruisa från Barkarby till Kungsängen. Picknick skulle dom äta också. Och nej, jag är inte alls avundsjuk. Jag fick faktiskt spela memory och barngeni med en gubbe som påminner om min farfar + några andra gamla mänskor. Florian och Elisabeth borde vara avundsjuka på mig!!

Nu ska jag nog lägga upp några bilder så att inlägget inte ser så tråkigt ut...

 

hejdå!

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Florian

Jo,det där med bilder är riktigt bra! Funderar på att starta en blogg i dina inlägg där jag berättar om mitt liv! :P Vad tycks om det, då skulle vi få dubbelt så många tittare! Nej, aldrig jag har inte tid, eller... Kanske berättar lite om mig varje dag! Idag när vi hade Svenska bara längtade jag efter mat och fantiserade om att ha den framför mig så när vi kom till matsalen (alltså jag och Gerhard) Så är det korv stroganoff och det är riktigt gott!Smakar hemma gjort! JAg bestämmer mig för att ta en till portion, men den var inte riktigt lika god... Dock nästan.

Sen går jga för att ta pasta med skinksås, men så ångrar jag mig framme vid disken och kommer på att jag är mätt och om jag inte äter mer nu så kommer den här maten betyda mycket mer! Men nu kände jga plötsligt att jag kommer bli hungrig igen! För att komentera ditt inlägg lite mer, Så är jag inte alls avundsjuk på dig och din gubbe, ni verkar ha ett händelselöst liv, händelselöst och åter HÄNDELSELÖST! Vi däremot åt på ikea och jag försökte övertyga Elisabeth och Veronica som vi träffa (hon som gick på Alphan) att vi kan köpa en dricka för 5kr tillsamans eftersom det då blir billigare! När man ändå får fylla på, men de tyckte att det var för snålt! Rikemansbarn! Sen åkte vi hem till Elisabeths klasskompis Oscar, det var jätte mysigt! Varm choklad mysigt!

2010-09-27 @ 13:35:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0