det går inte att lägga upp nån bild alls idag, något är fel.

Det är riktigt riktigt illa men jag skrev ingenting igår. Ingenting. Jag hoppas att du fortfarande vill läsa min blogg Florian. Jag ska skärpa mig nu och skriva lite mer ordentligt igen.

 

Jag har varit grymt duktig som faktiskt har skrivit mitt svenska C tal nu, två dagar försent men iallafall. Fattar inte varför jag hade sånna problem med att börja med det. Det gick ju lätt när man väl gjorde det och det var ju nästan kul. Ska öva på det nu under kvällen. Tycker faktiskt själv att talets innehåll böev riktigt bra, fick inspiration från ett bra citat som jag råkade hitta på internet:

”De flesta människor sätter upp villkor för sin lycka, men lycka kan vi bara uppleva om vi inte sätter upp några villkor alls.” -  Okänd


Skrev talet om just detta och hur man kunde tillämpa det; se något positivt i varje situation, glädja sig åt andras glädje och framgång och inte gräma sig över sådant som inte går att göra något åt.

 

Idag har jag faktiskt lyssnat lite på Caroline af Ugglas och det är nåt jag gillar starkt med hennes musik. Lite som Håkan Hellström, Melissa Horn, Lars Winnerbäck, Erik Hassle - naket, ärligt och inte så polerat. Hon har nåt speciellt. Man kan tycka att den är banal men det är just det, det är ord rätt upp och ner så som hon känner, som man ibland känner. Och rösten är likadan, den är rakt upp och ner, så som den är och inte så polerad. den är så som hon känner. Gillar't.

Caroline af Ugglas – Jag är för feg

 

Sen är jag en sån som älskar hennes personlighet, den överdrivna energi hon sänder ut är bara underbar! Jag blir jätteglad av henne, kanske för att hon påminner om Florian som är nästan lika galen. men de flesta av Carolines texter är sorgliga och jag undrar hur hon kan vara så glad om allt som hon sjunger om är självupplevt? Kanske just för att hon sjunger om det? Alla är väl med om hemska saker men inte alla utrycker det, sätter ord på det och sjunger det med sin klagande röst och därmed bearbetar det? Eller kanske hon bara vill sätta ord på hur många känner åt dem, för hon är väl lyckligt gift vad jag vet? jag skulle gärna lära känna den kvinnan faktiskt. Hon bor ju inte så långt bort härifrån, kanske ska cykla dit och bjuda in mig själv på en kopp kaffe någon gång?

Då är jag förresten övertygad om att du skulle vilja följa med Florian.

 

 


Kommentarer
Postat av: florian

ja jätte konstigt, först efter 3 minuter kom din hedder upp! innan var det fulare en ett world dokument! Idag vart jag glad av att läsa din blogg, den säger ju något! Älskar funderingar utan svar, dte visar på mänsklighet! Känner som du över Carolin, har också funderat på hennes motto, vad är det som göra ta hon är glad, eller är det hennes artist personlighet bara... Nej det vill jga inte tro... Minns när vi stod och lysnade på dem förra julen, det var så mysigt och jag gav henne en kram, vill också trffa henne, tror att hon har mycket att lära oss :) när jag kom till kungsängen station kände jag mig värdelös, en människa utan värde, ett offer för andra människor som inte har något att ge, kanske ett hål... :( Jag vill se mitt värde, jag vill uppskatta att vara jag, jag vill inte tycka om mig själv efter mina prestationer, inte efter vad jag gör, utan för den jga är! läste igår att det alltid kommer finnas folk som är smartare och roligare än oss, hur går det till, det finns inte i min värlsdsyn! ajg förstår inte, orkar inte med presstaions ångest men samtidigt ska man njuta där man är trotts att det är ett hellvette och man barra vill ta sig ur det, men så kommer nästa grej och så längtar man bara ut och tillslut så dör man! Är det så? Människor ger mig komplimanger men har svårt att ta till mig dem, tror att människor snart ska upptäcka att jga är en stor bluff! jag tror att det ä'r mitt fel när människor jga ser ser arga ut! Jag håller föresten inte med om det där ordspraket men skulle gärn ahöra dit tal! :)Träffa Rolle här om dagen och han frågade hur du mår, han var en härlig Rolle som i gamla dar, en rik som inte ser lyckan i rekedom utan på insidan, han är nöjd! Pysen, hra han nu sålt, jag tror att ha nverkligen tog det namnen till sitt hjärta! Victoria...

2010-10-07 @ 17:23:55
Postat av: florian

ja jätte konstigt, först efter 3 minuter kom din hedder upp! innan var det fulare en ett world dokument! Idag vart jag glad av att läsa din blogg, den säger ju något! Älskar funderingar utan svar, dte visar på mänsklighet! Känner som du över Carolin, har också funderat på hennes motto, vad är det som göra ta hon är glad, eller är det hennes artist personlighet bara... Nej det vill jga inte tro... Minns när vi stod och lysnade på dem förra julen, det var så mysigt och jag gav henne en kram, vill också trffa henne, tror att hon har mycket att lära oss :) när jag kom till kungsängen station kände jag mig värdelös, en människa utan värde, ett offer för andra människor som inte har något att ge, kanske ett hål... :( Jag vill se mitt värde, jag vill uppskatta att vara jag, jag vill inte tycka om mig själv efter mina prestationer, inte efter vad jag gör, utan för den jga är! läste igår att det alltid kommer finnas folk som är smartare och roligare än oss, hur går det till, det finns inte i min värlsdsyn! ajg förstår inte, orkar inte med presstaions ångest men samtidigt ska man njuta där man är trotts att det är ett hellvette och man barra vill ta sig ur det, men så kommer nästa grej och så längtar man bara ut och tillslut så dör man! Är det så? Människor ger mig komplimanger men har svårt att ta till mig dem, tror att människor snart ska upptäcka att jga är en stor bluff! jag tror att det ä'r mitt fel när människor jga ser ser arga ut! Jag håller föresten inte med om det där ordspraket men skulle gärn ahöra dit tal! :)Träffa Rolle här om dagen och han frågade hur du mår, han var en härlig Rolle som i gamla dar, en rik som inte ser lyckan i rekedom utan på insidan, han är nöjd! Pysen, hra han nu sålt, jag tror att ha nverkligen tog det namnen till sitt hjärta! Victoria...

2010-10-07 @ 17:24:22
Postat av: mamma

Ja åk och bjud in dig själv! Jag är säker på att hon skulle bli glad! Dina tankar känns så rätta Victoria!

2010-10-09 @ 17:03:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0