förbered er med en stor latte eller nåt, låååångt inlägg

Nämen oj... nu såg jag ju att det kom upp bilder i det där inlägget där jag klagade över att det inte gick att lägga upp bilder. Tre av samma bild hade kommit upp. Det syntes inte på hemmadatorn. Mitt internet är ju lite roligt, så skaffa aldrig Opera, vänner.

Okey, vad tycktes om the big haircut? Jag börjar trivas med det mer och mer. Liten 40-tals tjej liksom. Jonas glada 40-tals tjej :) ♥

Jag har missat mycket av dealen nu den här helgen, har inte skrivit... sorry :/ men jag kan ta igen det med ett långt inlägg idag. har en lång håltimme utan läxor iallafall.

Fredag Direkt efter skolan gällde det att göra sig i ordning, snygg och fin (så gott det gick med mitt nya hår, hade inte försonats med det då) inför kvällen. Traskade sen några kilometer till stadshuset, tillsammans med Lydia, Matilda och Johanna. Vid det mäktigt stora huset mötte vi upp goa Ida, och resten av kören. Repandet var stressande, det kändes som att det skulle gå skit, ingen kunde hur de skulle gå, m,an sjöng fel, rördde sig i otakt och de flesta var smått irriterade. Men sen fick vi i oss lite mat och då lättade stämningen. Allting kändes väldigt mysigt och inte mist spännande. 
Hjärtat slog så hårt efter Ingrid Nilssons delat ut sina priser och vår musik gick igång. Michael sjöng solo, Cecilia sjöng solo, Anna sjöng solo. Och då, då tog vi stegen fram till balkongräcket och sjöng:
Goran Skärtish, Alexander Gola, Susanne.... publiken älskade det! De blev så glada över att höra sina namn, vuxna karlar i svarta kostymer klappade med, skrattade och nån utropade typ "Det är ju jag" fast på tyska då såklart... Vilken känlsla!!! Allting flöt på och jag bara stormlog av lycka, jag hade inte kunna le större. Det var så roooooooligt!!!
Kommer sakna körledare Micahel Dierks, kommer sakna körkänslan, kommer sakna att sitta runt ett bord  med Johanna, Matilda, Lydia och Ida och va överexalterad. Wow, det var en upplevelse, minst sagt. Hela grejen. Kommer alltid minnas den kvällen.

Men den var inte slut där. Eftersom det var fredag och kören inte slutade så fruktansvärt sent kunde jag åka till Jonas efter showen. Jag älskar den mannen. Vi hade en riktigt bra kväll och pratade om massa och allting kändes och känns nu väldigt bra. Så skönt.

Lördag Jag vaknade hemma hos Jonas, vi åt gröt till frukost och tog en lugn morgon, behövdes. Åkte sedan och dansade i Kungsängen med Elisabeth och Charlotte + läraren. Nästan som privatlektioner, väldigt najs. Hade fruktansvärd mensverk så åkte hem sen, fick i mig lite mat och var jätteseg pga smärtan. Efter ett tag kom Jonas och resten av Tärnroth och vi tänkte kolla på tennisturneringen osm inte var så mycket till turnerin, dom hade inte ens nån domare, så vi skippade det. Åkte istället tillbaka till Jonas, hade tänkt åka till Kista men det funkade inte, så vi drog till Jonas. Han tog en spriingrunda medan jga kollade p åen fruktansvärt rolig film (orkade inte springa pga mensverken). Se School of Rock om ni inte sett den, underbar, värsta lyckopillret. Sen tog vi en promenad med Jonas lillebror, det var msyigt sådär på höstkvällsningen.
Dags sen att åka hem, jag la mig tidigt, eller, somnade medan jag kollade på idol på tv4play.

Söndag

Inehöll jobb och Jonas mormor. Världens sötaste gumma hon är, Jonas mormor. Hade inte träffat henne sen i juli för att hon varit så sjuk men nu åkte vi och hälsade på och jag hade vekrligen saknat henne! Det gjorde mig glad att få träffa henne lite. Fick även hälsa på några fler från Jonas släkt. Trevligt. På vägen hem var det metal som spelades i bilen, efter Fred Åkerströms mysiga Oslo, därav gårdagens inlägg. och jag står fast vid mitt ord, den som kom på att man kunde kombinera metal med stråkorkester var ett geni.

Jag blir glad och ledsen av dina kommentarer Florian, men du brukar säga att får ta livet som det kommer :) Det blir aldrig som man tänkt sig. Det var väl rätt kul att kolla på film med Hilding, eller var det en dålig film? Vad tycker du om mitt hår förresten, eller får kanske höra nästa gång vi ses :) Kram till dig min vän.

kram til ler allihopa, och en några extra pussar till dig Jonas ♥

Kommentarer
Postat av: florian

Hej Victoria! Nu har jag extra lång..... rast! :P En spännande lunch med tre tjejer i T3, vi diskuterade kunskap, hur nödvändigt det är... Lärde mig något! Ärligt talat kommer det ta tid innan jag vänjer mig vid din frisyr! :P Men den var häftig! Lite 5o tals stil, modigt av dig, men du verkar inte helt nöjd, eller har kanske svårt att vänja dig? Det brukar jga ha... idag känner jag, nej jag vet inte vad jga känner! Kanske tomhet, eller nej fullhet! aj, mitt hjärta! aaa, livet är ganska kul ändå, jag är nog neutral, en neutron! min reklam finns nu på youtube, sök på ballerina kladdkaka! :) de i klassen sa att jag var jätte bra! woho. häftigt med bilder i inlägget som kom upp när man klickade på ordet! haha, svampbobben! :)

/:)

2010-10-11 @ 13:03:20
Postat av: Florian

Hej Victoria! Vilket spännande och utvecklande NYTT inlägg!:P

2010-10-12 @ 12:53:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0