nånstans där ute, där står mitt öde skrivet



Om en halvtimme ska jag sjunga den här låten med min sånglärare... ibland känns det som...ja, vad är det för mening att jag sjunger den? jag kommer aldrig kunna beröra lika mycket osm Helen Sjöholm med den iallafall. Det är omöjligt att sjunga som henne.
Hon är fantastisk. Jag är så glad för vår teaterlärare har fixat så att klassen ska få gå på genrepet till Aniara, där hon spelar huvudrollen. Jag ska äntligen få se henne i en hel riktigt uppställing, sjungandes och agerandes. Vad jag längtar!!

Har varit en duktig tjej denna håltimme, har svarat på många av frågorna till Tristan och Isolde boken. Yeah! jag är fett bra. Nu slipper jag göra läxor hemma. Jag vill baka något idag, något gott. Har varit sugen på något sött sen sedan jag vaknade. Först vaknade jag av Maria och alla andra som bullrade fram frukost, sen vaknade jag av Florian som ringde och frågade om jag skulle va på tåget och sen vaknade jag av Silas som var galen och sen ringde Jonas och sa hej hej gull och det fick mig att ta steget att gå upp. Det var fett skönt att kunna ta det riktigt riktigt lugnt hela morgonen. Började inte förns tolv idag.

Jaja, vi ses och hörs, mitt huvud börjar dunka av sockerbrist. Kramisen

Kommentarer
Postat av: florian

men då är det ju ingen ide att jag spelar teater, det finns ju altid ,änniskor som är bättre, mMen helen sjöholm har inte berört mig ett skvatt om jag jämför med dig1 :) Men jag förstår vad du menar, kan känna lika dant, det är ingen mening att spela teater vad ska de ha mig till, men då får jga väll ändra perspectiv och se till att ha kul, kanske... Va härligt att du ska få se henne live på riktigt nu, grattis! Förlåt att jag väckte dig imorse, börjar du alltid först vid tolv? Igår intervjuades jag av p3 star! :) Det var inte fel alls, känns som tröst nu när ballerina inte blir mer... Tack för tiden som var, lyssnar på "about you now" med Timo Raisinen, och så känns det!!!!!!! alltså every thing changes! Programet med p3 kommer nästa lördag och kommer handla om prestations ångest, då de frågar mig och någon annan om våra erfarenheter, våra personliga åsikt och konsekvens och åtgärd, och jag var bra, började slappna av i slutet :) Så skönt att du skriver din blogg! Menar inte att dömma dig med hur du känner med din sång, jag känner ju lika dant, skönt att man inte är ensam...

2010-10-13 @ 16:53:38
Postat av: Siggi

Men Victoria då, så ska du inte tänka. Visst hon kanske gör den bättre när du gör precis som hon eftersom det ju är hon som gjort originalet, men så fort du ändrar lite på saker så kommer den bli din egen och då är det helt enkelt du som gör den bäst, på det sättet förstår du vad jag menar? Om vi skulle jämföra oss med alla som har gjort originalen till våra låtar skulle aldrig komma ngn vart i skolan. Det går liksom inte ihop. Du måste kunna fokusera på dig själv och du är ju faktiskt jätteduktig! Du är riktigt duktig på att sjunga, du är helt sjukt duktig på att få in en känsla i det du sjunger så att man verkligen blir berörd.

Och precis som du sjunger på ditt sätt så sjunger Helene på sitt sätt. Och det kommer alltid finnas dom som man tycker är bättre, men tänk istället att du ska bli så sjukt mycket bättre. Du har ju bara precis börjat och ändå kommit långt på vägen tycker jag ;)

Du kommer sjunga den här låten jättebra, jag vet det. Och övning ger färdighet så sluta nu med att tänka sådär! ;)

Puss på dig!

2010-10-16 @ 10:54:44
URL: http://siggitl.blogg.se/
Postat av: florian

Nej victoria! Nu får du faktiskt ta och skriva!

2010-10-17 @ 15:42:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0