-

Att räkna matte har en lugnande effekt på mig, om det är grejer jag fattar. Då är det bara att räkna, lösa problemen och inget annat. Matte är skönt. Antingen är det fel eller så är det rätt liksom. Inget krångler där, svart på vitt, fullständigt logisk. Allt följer sina naturliga regler och inget är i oordning. Blir en skön kontrast från vanliga livet.
Men orkar inte skriva nån engelskauppsats nu. Skulle bli bajs av allt ihop. Ska jag skriva nåt måste det bli bra. Det är lite jobbigt att vara sån. Idag skulle det inte bli bra och jag har alltid några förskräckliga krav på mig själv när jag börjar skriva nåt. Det tar bort en hel del av det roliga. Men matte, där blir det bra, för det kan ju bara bli rätt, eller fel, och blir det fel är det ju bara att gå vidare till nästa tal om man inte fattar hur man ska göra rätt.

Nu ska jag äta, för hungrig det är jag. Lugnad av matten. Sedan ska jag cykla till Arken och träna lovsång. Kommer må bra av att träffa Jonas och Elisabeth.

Byebye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0