Kattigt

Det är så spännande att vara mig idag. För klockan tre ska min mor och jag åka till huddinge och köpa en liten uuuuursöt kattunge. Jag springer runt här hemma och fixar och donar för att den ska få det så mysigt som möjligt. Som barn hade jag alltid katt. Men efter flytten hit till Stockholm fungerade det inte lika bra. Sascha som vi hade då trivdes inte i en trång lägenhet på sjunde våningen. Hon hade alltid kunnat springa ut både dag och natt för att jaga möss, råttor och ragga på killar.
Men den här kattungen är inte så invand att alltid springa ute. Han kommer klara sig finfint inomhus, men jag ska ta ut honom på små promenader ibland. Antagligen kommer han att få heta Paulus Jensen. Eller Amorius Jensen. Eller Ceacar Jensen. Eller något annat. Vi får se vad vi bestämmer oss för när vi träffar honom. Hohihohoho!!! Så glad!

Kramar! *trampitramp* (som en katt)

Kommentarer
Postat av: fanny

ÅÅÅH VAD MYSIGT! du får lägga ut bild och säga vad ni bestämde att den skulle heta :D

2010-06-20 @ 00:20:09
URL: http://fannyhenriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0