Come what may


Som jag nämnt är det mycket som är huller om buller just nu. Omständigheter är inte alltid som man skulle önska.


 



I was sure by now, God, that You would have reached down
and wiped our tears away,
stepped in and saved the day.
But once again, I say 'amen'
and it's still raining


Men vem är det som bär mig igenom? En som sagt att vi i världen får lida men som också lovat att aldrig överge mig. Han kommer inte alltid som en mäktig vind och röjer bort alla problem. Han dundrar inte alltid in med sin stora stämma och talar till stormen att upphöra. Att lita på honom är den största hjälpen.

as the thunder rolls
I barely hear You whisper through the rain,
"I'm with you"
and as Your mercy falls
I raise my hands and praise
the God who gives and takes away.



Vad som än händer prisar jag Gud, som har räddat mig till ett evigt liv och som är med mig alla dagar. Han är alltid värd att upphöjas och tackas

And I'll praise you in this storm
and I will lift my hands
for You are who You are
no matter where I am
and every tear I've cried
You hold in your hand
You never left my side
and though my heart is torn
I will praise You in this storm


Jag hoppas på Gud eftersom han lovat att finnas vid min sida och eftersom han har räddat mig tidigare. Jag hade inte varit den jag är idag utan Gud. Jag hade varit långt ner i skiten.

I remember when I stumbled in the wind
You heard my cry to You
and raised me up again

my strength is almost gone how can I carry on
if I can't find You

Det är vad som står i Guds ord som är sanning. Gud och hans ord står alltid fast och han har sagt att han ska vara min hjälpare.

I lift my eyes onto the hills
where does my help come from?
My help comes from the Lord, the maker of heaven and earth





Cating Crowns - Praise you in this storm

Kommentarer
Postat av: Anonym

jätte bra blogg hörru:) Gillar den!

Jag själv har precis börjat blogga.Om du gillar en blogg en snygg design och en bloggare med egen klädstil så bord du verkligen kolla in min blogg:)

Jag hoppas alf att du gillar den :)



http://housebunny.blogg.se

2010-01-02 @ 22:21:29
Postat av: Annie

Oj vad jag behövde det läsa det här. Ojojoj! Måste varit Gud som förde mig till din blogg :)

2010-01-03 @ 17:58:44
URL: http://aeni.blogg.se/
Postat av: Maria

Underbara Victoria! Jag lyssnar också jättemycke på den här låten nu. Den hjälper väldigt mycket...verkligen sant....Gud är den som alltid står fast vad som än händer! Det är verkligen så och det är så skönt! Saknar dig! Vill ses snart!

2010-01-03 @ 22:45:10
Postat av: mamma

Underbara Jesus och underbara Victoria! Det är så värdefullt att få erfarenhet om Hans trofasthet och kärlek! Glädjen i Jesus är min(vår!) styrka! Sant! JAG vill OXÅ se er snart! Sååå skont att höra din röst ikväll Victoria!

2010-01-04 @ 00:58:01
Postat av: Annie

Jag kände bara hur det träffade mitt i prick och att jag verkligen behövde höra det, så jag kände att jag var tvungen att skriva det! :)

Det var såhär att jag var på Unite i Jönköping, där Aaron Jayne pratade om ginosko, så jag sökte på ginosko på google, och så kom din blogg upp där för att du hade skrivit om det!



Gud välsigne dig! Kram :)

2010-01-07 @ 18:31:34
URL: http://aeni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0