hjälp

Mitt rum är i kaos
Mitt liv är i kaos

Fått en ny säng instoppad i rummet. Hela lägenheten är uppochned pågrund av det. Mitt rum kan man inte va i, och ursäkta, hur ska jag kunna packa i det på fredag? Jag är ständigt stressad. Det är inte kul och just nu skulle jag helst bara lägga mig ner och skita i allting. Men det har jag inte tid med. Bryt benet på mig eller vad som helst så jag slipper stressa runt. Slipper stressa runt och känna ansvar för allt och alla.
Jag orkar inte ta tag i nånting just nu. Förstår nån hur jag känner? Är det bara mitt fel att jag känner så här? Jag går upp i bitar snart och sprängs.

Skolsköterskan sa något om att om man har ordning i sitt rum, vet var allt finns, så kan man få ordning i sin hjärna och sitt hjärta så att man vet vart allt finns. Istället för att alltihop bara samlar sig till en stor klump.
Jag behöver organisera mitt liv, mitt rum, mina känslor och mina tankar...och allt kommer bli bra igen. jag fick just ett sms som gjorde mig glad, som fick friden at lägga sig igen. Jag ska inte göra så stora grejer av småsaker. och framförallt, sluta oroa mig så omänskligt mycket. Jag är inte normal när jag gör så här. Stressad är jag, men jag ska bete mig mer normalt.
Tack bloggen för att jag fick skriva av mig lite :)

Kommentarer
Postat av: Maria

Det är helt normalt. Jag läser utvecklingspsykologi nu och forskning tyder på att tonåringen/ungdomen, den som håller på att bli vuxen, är i stort behov av ett psykologiskt "moratorium", ett slags andrum från ansvar och plikter. Man har fullt upp med att utvecklas och hitta sin identitet. Det är väldigt vanligt att man i den här perioden kan känna besluts- och prestationsångest. Så det är inget fel på dig, Victoria:) Helt normalt. Inte något som vara för evigt. Släpp nu allt när du ska iväg och ha det skönt med Gud och kompisar! Love you!

2010-02-26 @ 09:18:04
URL: http://jensenvictoria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0