Dansar framför datorn

Är terrorism en krigsförbrytelse? En krigsförbrytelse är en handling som bryter mot ett lands grundlagar eller mot allmänhetens seder, folklighet och mänksliga rättigheter. Det kan vara brott mot freden – alltså politiska brott, eller kriminella brott såsom misshandel, dödande eller bortförnade av cicilbefolkning i ockuperat land, mord på eller tortyr av krigsfångar och dödande av gisslan[1]


Hmmm, tror ni fattar att jag arbetar med rapporten nu. Känner faktiskt ingen stress, trots att jag har mer än hälften kvar och den ska mailas in i övermorgon. Lyssnar på Jason Mraz och han gör sån feel-good-musik att man bara känner sig lugn :)
Jonas får mig också att känna mig lugn. Hans viskande röst och ömma leende, det som syns i hela hans ansikte och hela hans kropp. Hur han stryker mig försiktigt över ryggen och pillar lite på örat samtidigt som han säger, viskar, att jag inte behöver oroa mig, att Gud håller allt i sin hand och att jag bara ska njuta av livet, för livet är ändå bra härligt. Tack Jonas <3



Näe, nu ska jag arbeta effektivt och duktigt med rapporten. Jag kommer snart totalt upp på fötter igen och då ska jag inte längre fly någonting, jag ska vara den starka och hjälpande Victoria som jag är ämnad att vara, som hela mitt inre skriker efter att vara. Kram på det och kram på alla er underbara människor som orkar med mig medan jag är svag.

[1] Bonniers lexikon behandlar krigsförbrytelse (2000)


Kommentarer
Postat av: Siggi

Ja, jag anser att det bryter mot mänskliga rättigheter eftersom det inte är okej att utsätta oskyldiga människor för terrorism och det kan väl inte vara lagligt att använda sig av terrorism med tanke på det jag skrev tidigare osv...:P

Jag är typ klar! ;D

Vi ses imorn, då kan du dansa i danssalen istället för framför datan ;)

Puss!

2010-02-10 @ 21:18:36
URL: http://siggitl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0