forever young

Idag gick jag in på min lilla blogg för första gången sen sist jag skrev och såg alla Florians kommentarer om att jag borde uppdatera någon gång. Så förstod att det är dags. Blev glad faktiskt, kommentarer gör ju att jag får lust att skriva. Förlåt kära Florian, att jag lämnat dig utan läsmaterial, jag ska försöka skärpa mig nu. Snart börjar ju skolan så då blir det mer rutin på livet.

Og Torjo, blev veldig veldig glad da jeg fikk se din kommentar! At du leser bloggen min er morsomt :) For å prenumere tror jeg du må gå med i noe som heter bloglovin.com ellers hvet jeg ikke hvordan man kan göre det. Dessverre. Jeg savner dere!!!

Nu åter till svenska... ;P Alltså jag har liksom the biggest nyhet man kan ha! Hör på bara, jo:

Jag har blivit faster!

Christoffer har blivit pappa, Carolina har blivit mamma. Tre och en halv månad för tidigt. Ja, vi pratar om en tuff tjej asså. Den lilla lilla lilla (och då menar jag verkligen lilla) har kämpat för sitt liv från födelsen, men nu går det bara uppåt för henne. Hon är stark, har stark vilja. Jag tror det kommer bli en riktigt tuff brud utav henne!
Ser fram emot att se hur hon blir starkare och äldre, får hår och öppnar ögonen, ler och allt sånt där. I dagens läge väger hon cirka 830 gram, från att när hon föddes 2/8 väga 650 gram. När hon föddes var hon 33 cm lång utsträckt. Ligger hon på mage med benen uppdragan är hon ungefär lika stor som Christoffers hand. Hennes små fingrar når inte runt Chrissoffers pekfinger. Lilla superflicka!

Har varit på västkusten med Jonas familj, och må säga att det var en kanonvecka. Utvilande och trevlig. Hade det riktigt mysigt och bra, gillar deras lilla stuga och älskar havet! Vill bo på västkusten när jag blir stor. Vi besökte flera små städer där med pittoreska hus och affärer, långa bryggor fulla med båtar. Åkte till klippor och bara njöt av all skönhet. Spelade massa kubb och krocket i trädgården. Åt räkor och gott grillat kött. Såg en skitbra film, "the bucket list", se den! Har upptäckt att jag typ gillar alla filmer med Morgan Freeman i. Jonas och jag fick vara tillsammans massor, han och jag och vi behövde all tid, älskar den mannen!
Fick träffa Charlotte Holmström en dag också, ritkgit mysigt. Go tjej!

Göteborg nästa. Mamma, Magnus och Greg kom från Stockholm, plockade upp mig i Grebbestad och så åkte vi till Christoffer och Carolinas nya hus. Vi fick träffa Christoffer och Carolina lite grann och det var gott att se de n nyblivna föräldrarna. Mamma fick gå in och titta på bebisen genom kuvösen eftersom mamma är farmor åt den lille. alla annan tid i Göetborg städade vi och fixade i Christoffer och Carolinas nya hus. Var rjäteroligt att hjälpa dem, eftersom de måste vara på sjukhuset hos bebisen hela tiden nu.

Veckan efter västkusten var jobbjobbjobbjobb. På Stadium. Delade ut tröjor och chip till 6800 personer som skulle sprina midnattsloppet. Som tur hade jag fem andra per till hjälp, bland dem bästaste Jonas. Hård vecka, blev helt sluuuuuut. Men pengarna ska rulla in så småningom och då kommer värken i fötterna och de trötta panikslagna skrattanfallen inför kunder vara som bortblåsta.

Det var väl allt kanske. Vi kommer höras och levas och tjoas. Idag ska det ordnas. hejhoppsi

Kommentarer
Postat av: Sofia

Kul med inlägg :D



Västkusten, mitt andra hem! Har spenderat somrarna där heeela mitt långa liv, sen noll år. I Grundsund, på Skaftö. Strax under Lysekil. :) Var var ni?



KRAM och välkommen till skolan. See you ;D

2010-08-23 @ 21:29:33
URL: http://sofy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0