109

Skön dag alltså, på både tre och fyra sätt! eller nåt... hade en liten engelskadiagnos imorse i phonetik. Varför hade jag oroat mig så?? Det var ju easypiisy, de ord man inte kunde var det ju bara att gissa lixom. Klarade mig hyfsat.
Sen dagens höjdpunkt; två och en halv timmes teaterlektion! Kärlek på det alltså <3 Märkte tydligt att teater är något som för människor närmare varandra. Resten av dagen kändes det naturligt att prata med alla liksom, man hade ju redan mött dom på teatergolvet. Väldigt bra terapi för våran grupperade klass.
Jag mötte Magnus, käre broder, efter teatern. Han hade glömt sin kamera och sin jacka hos oss i fredags så nu fick jag ge honom dom och han bjöd mig på Kina-lunch. Mhmm, hade det jättetrevligt och jättegott :) Han är go, min brorsa.
Hade fått veta innan jag gick iväg att samhällskunskapsläraren var sjuk, vilket betydde två timmars håltimme. Så jag satt läääänge med Magnus på restaurangen, tog mig all tid i världen och gick sedan så att jag kom i lagom tid till datorkunskapen som skulle börja fem i två. Men vad möter mitt arma öga? Inte en klasskamrat att se utanför salen, och lektionen skulle börja om två minuter...vadå har de snackat med Alberto och fått hoppa över lektionen pågrund av håltimmen eller what? Neej, jag ringer Fanny så fort jag kan. Hon svarar "Oj glömde dig, vi fick börja tidigare, så vi sitter i salen och har lektion nu" jahapp...så jag missade en timme och en kvart av lektionen. Men Alberto förstod missförståndet så jag fick ändå närvaro även om jag bara var med 45 minuter. Gött. Lydia hjälpte mig med uppgifterna så det gick bra.






Puss på dig, gulle-Jonas<3


Förresten, måste bara säga att det var underbart att gå över St.Eriks bron imorse. Vattnet låg alldeles spegelblankt och solen tindrade ljuvligt i vattnet. Morgonstund har guld i mun. Indeed

Ikväll blir det ungdomsgård på Arken, oh how I long! Har missat två gånger i rad. Hopppas på att få träffa Charlotte där också. Ska snacka med kompisarna uppe i Brunna, kanske kan sova hos nån ikväll. Lite tråkigt att cykla hem sent på kvällen och komma hem till tom lägenhet. Ingen är hemma i helgen typ. Så blir kanske en natt hos Elisabeth. Ska servera på Eriks och Louises brölloppp imorn så måste va pigg dock...

Nu ska jag...äta lite, pappa kom just hem. Sen ska jag ringa Elisabeth. Blir nog ingen träning...fy pörsk va lat jag är. Det hinns inte med. uss, hur ska friluftsdagen gå om jag fortsätter såhär? Vill ju få en någolunda tid på fem km iallafall. Nej får ta mig i kragen snart.
Får se om jag hinner städa lite här på rummet iallfall innan jag åker upp till Brunna. Ser ju ut som några elefanter haft möhippa här eller nåt. Eller nåt

Hejdå eller nåt...Impudonk<3

 Broder Magnus och hans fina flickvän


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0