idrott, musik, prat, prat, sång




Oh, jag bara älskar tisdagar! Och idag älskar jag min klass. Tänk vad mina känslor kan gå upp och ner. Igår ville jag byta skola, idag bara wooohoo, vilka härliga männsikor jag går med! Vi har haft så kul idag och vi har öppnat oss för varandra så mycket idag. Underbart!


dagen då den här bilden togs älskade jag mina ljusa jeans, men idag är en sån dag då jag bara vill slakta dom. Känslor alltså upp, ner, upp, ner. Men Marias jeansjacka därimot, den har jag älskat sen förstå anblcik<3


Vi hade vårt första uppträdande tillsammans idag. Vi sjöng två låtar på föräldramötet, bland annat rama lama lama, ka dinga da dinga dong, ni vet sista låten i Grease. Så härlig, så härlig! Har verkligen varit en uppmuntrande dag.


och en hemsk dag

Jag tappade mitt busskort i morse, det försvann, helt mystiskt gick det bara upp i rök. Någonstans mellan Kungsängen station och Sundbyberg. Förstår inte. Förstår heller inte hur jag ska få råd att skaffa ett nytt. Skit alltså, trubbel. Dumma busskort och dumma lokaltrafik. Dumma jag, fast jag fattar itne hur jag slarva bort det. Det var bara så konstigt borta plötsligt. Hemsk upplevelse

Klarade förstränga sorgen och oron över busskortet nästan hela dagen. Det ordnar sig alltid på något sätt. Men jobbiga konsekvenser blir det verkligen. Fast det hjälper inte att gräma sig och oroa sig. Busskortet ska inte få förstöra hur jag mår. Det förstör min ekonomi, men inte mitt humör, inte mitt liv. Hah! känn på den busskortspöersk!!



Jag är sömning nu så jag ska sova och jag ska inte drömma mardrömmar om röda busskort som flyger iväg och lämmnar mig ensam kvar eller om pengar som rinner genom fringrarna hur jag än försöker hålla fast. Godantt och vila ut!
// Vickitickitoria


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0