Goekväll

Hungern river i mig just nu, och vad gör jag åt saken? Sätter mig och bloggar såklart! Är man hungrig orkar man inte göra i ordning mat. Ska ju inte träna elelr något så klarar mig faktiskt. Jason Mraz ljuder i högtalarna live från youtube och jag blir bara än mer inspirerad att utvecklas i mitt gitarrspelande. Gitarrlektioner på kulturskolan drog i gång idag. De känns lite mer än de jag hade i våras med Fransisco. Så jag har höga förväntingar, och tror faktiskt att jag kommer utvecklas mycket den här terminen.
Appropå att utvecklas hade jag min första induvidiella sånglektion idag i skolan. Väldigt roligt och uppmuntrande. Ser fram emot att komma vidare i sångväg också. Min personlige sånglärare, Jonas, trodde att vi skulle kunna skapa mycket musik tillsammans, han menade att jag var duktig på att köra på, improvisera, och göra mitt egna av låtar. Blev väldigt glad av att höra det. Har länge varit väldigt osäker på mig själv just när det kommer till sjungande, jag vet att jag verkligen inte har någon fantastiskt häpnadsväckande röst. Så roligt att höra att jag ändå har något att ge när det gäller sång.

Annars är väl skolan bra. Jag saknar min gamla klass bara. Den var typ mer estetisk än den här, ändå påstås jag gå estetlinjen. Men det kommer väl, "just give it time". Jag har iallafall härliga kompisar att vara med, även om jag inte direkt är med de "häftigaste". Men vad spelar det för roll? Det är väl deras problem att inte de pratar med mig? Japp, nu vart jag kaxig.

Vet ni hur bäst helg jag hade eller? Jonas och jag firade tre månader i fredags. Vi åt på grekisk restuarang, inte så gott, vi ska inte göra det misstaget igen. Mycket godare var det att komma hem och äta glass med fruktsallad och bara ha det mysigt med tända ljus. Vi gick på promenad också, från halv ett till tre, under stjärnornas tindrande.
<3

Lördag förmiddag var jag med på invigningscermoni för den kyrka som Maria varit engagerad i att starta. SOS Church Stockholm. Wow alltså, den kommer verkligen vara en kanal för Jesus ut till Stockholm. Bongcrashpooow!
Jag åkte dirket från cermonin hem till Jonas. Där firade hela hans familj Johannas födelsedag. Jag hade den äran att vara bjuden :) Då fick jag också träffa Jonas omtalade mormor, oh yes indeed, hon är så myyyysigullig som det sägs. Var en fröjd att träffa henne!

Jag var på konsert  söndags, Realesekonsert för Julia och Linnéas nya skiva, "God of miracles". Pangbooooong, vad grym den va!! Dansade så att håret ramla av, vilket go!! Satt rysande då de sjöng låten "There is hope for you" och dramatiserade till. Så starkt!

Efter konsert träffade jag Emma, Emma Sjölie alltså på centralstationen. Fatta, Emma! Så himla härligt, hade saknat henne så. Hon var bara här i Stockholm en kort stund i söndags då hon är på utbildning nu utanför Uppsala med Ny Generation. Men den korta stunden var underbar! Självklart var Florian och Elisabeth med också.

Yo man I had the best weekend. kram å hej, sova ska mej. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0