Skrik!

Jag kommer aldrig någonsing på något sätt få MVG på den här uppgiften. Hur i hela friden ska jag hålla kvar mitt MVG i samhällskunskap? Allt känns så sjukt hopplöst. Vill bara falla ihop och gråta. Men nej, jag måste kämpa. Har alltid varit sjukt dålig på att söka fakta på internet och sen sätta ihop det till en text, viktig bra text och ange källor och allt sånt skit. Inte min grej alltså. Verkligen inte min grej. Jag vill skriva fritt, hej vilt, analysera något intressant men inte något så seiöst. Det finns ju redan skrivet också, så värdelöst att skriva om det. jag vill skriva iväg, jag har massa att säga om brottslighet. men det måste vara underbyggt med fakta men det lamslår mig bara, min mage krampar, ögonene tåras och allt känns som en enda stor röra, omäjlig att få ordning på. Hjälp! Julia, hjälp! Jag behöver en SO-lärare som är villig att hjälpa. En lärare som känner mig, vet hur jag fungerar, förstår mig när jag utrycker mig, en som gärna diskuterar med mig, låter mig vara Victoria, analytiska, resonerande Victoria med egna åsikter. En lärare som vet hur man ska frå fram det där resonerande och analytiska i Victoria fast hon är panikslagen av stressen och fast uppgiften inte passar henne. En lärare som Julia.
Jag har aldrig känt mig så ensam med en uppgift förut. har ingen att ens bolla idéer med. Ingen som bryr sig om hur jag ska kunna lämna in på torsdag, bara jag lämnar in på torsdag. Jag antar att det är så här livet är, men jag klarar inte ta det just nu. Är för stressad och känslig. Ingenting fungerar för mig. Hjälp. hjälp. hjälp.

Det här ar den enda dumma text jag skrivit, trots att jag hållt på en timme:

Brotten på senare tid har ökat kraftigt. Statistik på detta från år 2008 kan man läsa i dokumentet som jag bifogar från www.brottsrummet.se. Antalet tonåringar mellan 15 och 17 år som begår brott har ökat jämfört med de senaste tio åren enligt brottsrummet.se. Själv känner jag tonåringar som jag misstänker begår brott regelbundet och jag  läser ofta om missahandlade eller till och med mördade ungdomar i tidningen. Jag vet att snatteri är ett väldigt vanligt brott bland ungdomar jag känner.

Jag ska inte bli samhällsvetare. Jag ska inte bli något där man behöver söka fakta och sätta ihop skiten och blablabla. Vet inte vad det är för slags yrken man behöver göra det, antagligen de flesta, men jag ska ta och bli författare eller skådis istället. Eller bara bo i en hydda. Det kan ju bli mysigt det med

Skit på hela den är motionen, nu ska jag fortsätta, gråtatacken har lugnat sig tack vare lite avskrivning.


Kommentarer
Postat av: Elisabeth

nämen stackare! jag förstår verkligen hur du känner. jag känner att plugget börjar komma upp mig nu. så jag har kommit på en bra metod så att jag slipper bli så stressad. jag delar upp arbetet i små delar som jag gör lite varje dag och jag börjar direkt när jag har fått uppgiften. det blir mycket lättare för då kan man skriva lite de stunder när man har inspiration till att skriva :) en annan grej e att bestämma sig att nu pluggar jag i en halvtimme. punkt. sen gör jag exakt vad jag vill i halvtimme. sen pluggar jag igen osv.. vet inte om det här hjälper på något sätt :P men det jag vill få fram är att jag önskar jag kunde göra det lättare för dig för jag vet hur hemsk den kvävande stressade känslan känns :/ puss <3

2009-10-14 @ 20:18:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0