Ben, Charlotte, gitarren och jag

   


Idag gillar jag Ben Harper. Har just "upptäckt" honom. Säkert jättefter enligt vissa men... i all fall han är ju hur bra som helst! Älskar den typen av musik verkligen och vilken skön röst han har! Och sånt där typiskt Victoriagitarr spel, åtminstone i låten jag lyssnar på nu. Ja, jag älskar när gitarrer låter på det sättet, man känner känslan i det och det är ganska enkelt att spela. Därför är det Victoriagitarr spel, jag brukar spela så.
Här har vi låten jag pratar om.
"In your eyes" Ben Harper:





Just nu städar jag mitt rum iallafall utifrån energin jag får av Ben Harpers musik. Det ska bli fint, är mycket roligare att vara sjuk i ett fräscht rum. Då känner man sig mindre illa där an faktiskt. Idag simmar mina klasskompisar i Eriksdalsbadet. jag hade nog fått hjärtmuskelinflammation om jag simmade i det här tillståndet. Men jag kommer behöva ta igen det momenten vid ett senare tillfälle för at få godkänt i idrott, så får väl plaska runt med nästa års ettor typ.
Igår äkände jag att jag inte gjorde någonting på hela dagen även fast jag gjorde det men a, idag har jag iallafall skrivit en lista på vad jag ska göra och vad jag ska låta bli att göra för att inte bli bestulen på så mycket tid. Så här ser den listan ut:

  • Inte läsa massa bloggar förutom mina personliga favoriter först  i kväll.
  • Inte logga in på facebook eller msn.
  • Läsa Bibeln och någon spännande roman.
  • Spela gitarr. Öva på "Himlen runt hörnet", "Get here" och "Jag är det fulaste som finns" + spela roliga låtar det var länge sen jag spelade.
  • Inte titta på TV.
  • Städa mitt rum.
  • Blogga.
  • För över bilderna i datorn på CD-skivor för att få lite plats på hårdisken.

De saker jag ska göra är sådant jag brukar klaga på att jag aldrig har tid att göra. Tänkte göra mycket av det igår, men gjorde istället de saker jag skrivit på listan att jag inte ska göra idag. Så alldeles för lite tid blev över. Idag ska jag göra det jag egentligen vill. Behöver en lista för att inte fuska :) Det blir bra det här.

Kram på er och kram på mig <3

'                                         


Kommentarer
Postat av: Thale

God bedring =)

2009-10-08 @ 22:42:11
Postat av: Carina Jensen

Du är så klok Victoria! Om jag bara hade varit hälften så klok när jag var i din ålder!....

2009-10-09 @ 00:45:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0