Blandat kompott en vanlig hemmadag

Ojsan, många fler läsare plötsligt...välkomna! typ...eller hur säger man? Kan inte det här med att ha en blogg som flera personer faktiskt läser... Vilka är ni? Lämna en kommentar så jag får se vilka jag skriver för :)

 
La Chica - Maria

Här hemma har jag suttit hela dagen. Träffat Jonas en kort stund på förmiddagen, pratat i telefon, lagt upp bilder på facebook, läst i min Bibel, skrivit brev, tittat på TV och bara råslappat. Inte van alltså. Inte van. Känns riktigt konstigt om jag ska vara ärlig att bara sitta och knappt göra någonting, men ja på nåt sätt är det väl bra. Speciellt om jag blir frisk nu av all vila.

Å jag har spelat gitarr idag. Ouff, har fått en gitarrläxa med bara fingerspel, sån där fingergymnastik som ser så enkel ut men praktiskt taget nästan är omöjlig. Kämpar på här hemma, får se om jag blir en fullfjädrad gitarrist en vacker dag. Vänta, det går kanske inte? Nej det gör det inte, finns alltid nya saker att lära sig på gitarren. Musiken är en värld med oändliga möjligheter.


En kyrka i gamla stan var ett fint motiv för fotosugna mig

Kanske ska ta och skriva något intressant såhär i slutet av detta ointressant inlägg då?

"Mina tankar är inte era tankar, säger Herren. Nej, så mycket som himlen är högre än jorden, så mycket är mina vägar högre än era vägar och mina tankar högre än era tankar." Jesaja 55:8-9 Bibeln

Dom goda orden från Gud kan tala för sig själv ikväll. Men om du vill läsa mer sånt här och massa kommentarer av mig om bibelord så klicka in på kategorin "Dagens Gobit". Jag läste där själv idag och blev faktiskt väldigt uppmuntrad.

God kväll allesammans, ha det så mysigt :) Kram!


Justin Nozuka - sikken lirare. Riktigt GO i den här låten, även om texten inte är så givande. Sånt sväng och sån känsla vill ja ha mitt gitarrspelande. Asskön låt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0