Önskar jag kunde vara till hjälp

Lördgag morgon är här och än så länge har jag hunnit göra engelskaläxan åtminstonde. Bara början på dagens elände. Svenska, livskunskap, samhällskunskap. Och ikväll dancing on "Kids actionnight". Hoppas barnen får en rolig kväll :) Får se om jag sover över hos Elisabeth sen oxå, ska i allafall se Körslaget hos henne. En kör från Upplands-Bro är med, va pörskan minst fyra personen jag känner lagom väl. Dessa fyra personer är helt hilarious på att sjunga, och showa. Så det liksom så att amn ramlar av stolen. En snubbe, Samuel Gajicki är min gamla musiklärare (världens coolaste musiklärare) och Skogas pastorson. Typ den galnaste människa som finns. han har ett band också, Royal radio. Han gör så grym musik och är så grym. Ser fram emot att se honom i TV, jag tror han kommer lyfta hela showen.
De tre andra är alla syskon, Jenny, Micke och Caroline Norlin. Dessa tre sjunger nästa alltid på konserterna i kyrkan och jag blir nästan alltid tårögd. De har röster som ingen annan och inlevelse som bara får en att darra. Älskar att lyssna på dem.
Lejt Night Show var kalasbra igår, ska lägga upp bilder nån gång.



Ibland får jag dåligt samvete för att jag mår så bra när det är så mååånga människor som mår sämst, så dåligt att det är skrämmande. Jag vet inte vad jag ska göra för att hjälpa dem. Jag känner mig hjälplös och jag får dåligt samvete när jag sitter här i mitt trygga hem med frid på insidan. Fast sanningen är att jag har mått så där skrämmande dåligt jag också. Det kanske man inte kan tro, jag som har det så bra. En bra familj, många vänner, har lätt i skolan och tycker mycket är roligt. Nej, lycka kommer inte från sådana där saker egentligen. Jag hade allt det där, men undrade ändå varför jag i hela friden levde och hade nästan aldrig riktig glädje inombords. Men jag tog tag i mig själv, jag sökte hjälp hos Gud, den enda, enda, enda person som kan rädda och hjälpa på riktigt. 
   Det var en process för mig, men jag kämpade på, jag tog beslut som ändrade saker i mitt liv som var riktigt riktigt jobbiga att ta men som ändå ledde till något gott i slutändan. Jag kastade mig på Gud och jag på sätt och vis tog mitt ansvar att inte falla tillbaka i olyckan och ofriden.
   Jag vill berätta för de som er som läser min blogg (okej, typ fem pers men anyhow) att Gud finns på riktigt, han är en verklig erfarenhet i mitt liv och han kan bli det i ditt också. Våga tro. Jag kan inte tro åt någon. Jag skulle önska att jag kunde det, så att jag kunde hjälpa alla dem som sitter, nej snarare ligger, i skiten. Men jag kan inte hjälpa. Jag kan vara ett stöd, jag kan erbjuda värdslig hjälp, jag kan lyssna och förstå men jag kan inte ta ut klumpen ur bröstet och ge dig mening med livet. Det kan bara gud, och det är ditt ansvar att söka upp honom.  Det gjorde jag. Jag kämpade. Jag klättrade upp på repet, repet som var Gud. Jag kastar ut repet till dig nu. Vågar du lita på att det håller? Vad har du att förlora? Gud har gjort det möjligt att hitta honom, att ha kontakt med honom, genom sin son Jesus som dog för alla din fel.
 Gud väntar bara på att du ska ta emot den gåvan. Han vill desperat hjälpa dig och han har redan offrat allt. Nu ligger bollen hos dig.

"Om du alltså öppet bekänner att Jesus är Herren och med hjärtat tror att Gud har uppväkt honom från det döda, så blir du räddad.  Det är vårt hjärtas tro som gör oss skuldfria inför Gud, och vår öppna bekännelse som räddar oss. Gud har ju sagt i skriften 'Ingen som tror på honom ska bli besviken'." Romarbrevet 10:9-11 Bibeln

"Ty så älskade Gud världen att han gav den sin ende son för att var och en som tror på honom inte skall gå förlorad, utan ha ett evigt liv." Johannesevangeliet 3:16 Bibeln

"Men åt alla som tog emot honom (Jesus) gav han rätten att bli Guds barn. Ja, alla som tror på honom får samma rätt." Johannesevangeliet 1:12



 

Det ligger öppet.
Jag har aldrig nånsin velat propsa på någon någonting och komemr aldrig vilja. Jag vill bara hjälpa. Jag har ju hittat hjälpen själv.
Gud välsigne dig, ha en bra helg. Ta emot repet. Kramar :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0