Positivitetslista

  • Felicia från min gamla klass var på tåget samt Victoria N. Länge sen jag träffade dem, det var så härligt att krama om sötnosarna.
  • Sigrid och Therese introducerade en jätterolig lek på idrotten. Hade en sjukt kul lektion.
  • Nicole hälsade glatt på morgonen. Tänk vad mycket ett "hej" kan betyda.
  • Jag hade mina nya röda byxor på mig vilket verkligen kändes snyggt.
  • Anna fick mig att känna mig lika avslappnad som alltid.
  • Håret var faktiskt ganska snällt mot mig lite då och då.
  • Råkade ramla över en bok skriven av världens bästa tonårsbokförfattare, Katarina von bedrow i Biblioteket.
  • Det fanns goda mackor vid lunchen.
  • Äppeldrickan fanns troget kvar, lika ljuvlig som vanligt.
  • Fanny var snäll mot mig :) som alltid, riktigt go tjej.
  • Sigrid skrattade flera gågnger sådär så att man bara drogs med. Jättehärligt skratt, jättehärlig människa.
  • Jag fick, som jag längtat länge efter, en rast för mig själv. Boken var helt underbart sällskap.
  • Livskunskapsläraren Kicki lyssnade lika uppmärksamt som alltid. En beundransvärd lyssnare. Det betyder mycket.
  • En helt random person på skolgården frågade om han inte fick bjuda mig  på en piggelin. Den var oöppnad så jag vågade ta emot den, fast blev väldigt överraskad. Blev väldigt glad också.
  • Piggelin är gott.
  • Eftersom jag missade ett tåg, råkade ta fel tåg och var tvungen att gå av i Jakobsberg för att lämna tillbaka en film fick jag väldigt mycket tid att läsa i min nylånade bok under hemresan.
  • En lönn på vägen från centrum lös mot mig så där intensivt gult som bara höstträd kan. Det som gjorde mig gladast var att det trädet stod vackert kvar, trots att nästan alla andra löv fallit av.
  • Många människor har gjort väldigt bra musik som jag får njuta av.

Oj, det blev ganksa många punkter ändå. Nej, jag tänker inte göra en negativitetslista. Just nu behöver jag positivitetslistor. Negativitetslistor gör man tillräckligt av i huvudet under dagarna. Tänkte att den här positivetslistan skulle tränga undan de andra listorna. Det verkar som det lyckas =)


När allt känns grått - leta efter färger!


Kommentarer
Postat av: Siggi

Du var skitsnygg i dina röda byxor idag! Verkligen ascool!

Du är cool och snygg annars också, men dom där brallorna var så jävla coola!

Du verkade glad idag! ;)

2009-11-03 @ 18:36:04
URL: http://siggitl.blogg.se/
Postat av: Lia ☆ Keep it real

Helt rätt tjejen, försök fokusera på det som är positivt :) håller man sig medveten om allt som är bra omkring sig, är det lättare att tackla det som är mindre bra!



Fler borde göra som du gjorde nu :D

2009-11-04 @ 13:17:32
URL: http://wazup.blogg.se/
Postat av: elin

haha kul att nån bjöd dig på piggelin! :D haha

du har en sjukt fin blogg, bara så du vet!! =)



puss&kram!

2009-11-04 @ 18:51:44
URL: http://eelsie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0