My gift is my song. And this one is for you

Jag är skakad. Nyligen låg jag på golvet och skakade. Nästan grät. Hela jag vibrerade. Jag uppfylldes av en så stor känsla, mitt inre blev omkultvält, något gigantiskt rörde sig inom mig, något jag nästan ville spy ut. Gråta ut iallafall. Varför låg jag på golvet och skakade? Ewan McGregor sjöng "Your song" i mina högtalare. Hela rummet vibrerade av hans röst. Det var det vackraste jag hört. Det är absolut min favoritlåt bestämde jag nu och Ewan McGregor har den mäktigaste och vackraste rösten jag har hört.
Tänk att höra honom sjunga den live. Jag börjar nästan gråta av tanken. Vilken mäktig röst. Vad vackert musik kan vara. Jag blev som sagt överväldigad. Musik brukar frambringa starka känslor i mig men den här musiken skakar om mig helt och hållet. Ewan Mcgregors "Your song" är nästan för vacker för att lyssna på.

Elisabeth, vi måste se Moulin Rouge snart igen. Det var så länge sedan. Jag tror jag kommer börja gråta. Efter den här upplevelsen. Tänk att det finns talager som Ewan McGregor. Vad bra att han är musialskådepelare, han är verkligen på sin rätta plats. Utan hans röst skulle inte Mouiln Rouge ens vara hälften så bra som den är.



Nog om min favoritfilm, min favoritlåt och min favoritskådespelare. Här i mitt rum städar jag. Det är iallafall vad jag är menad att göra. Oj, det gick just upp för mig hur bråttom jag har. Ska ju skriva manus och brev till Bestefar också. Men jag har faktiskt varit så duktig att jag satt in alla papper från skolan i en pärm idag. Och jag har umgåtts en del med mamma, som åker till Norge imorgon och är borta i tio dagar.

Nu ska jag ta tag i de saker jag behöver göra

Kommentarer
Postat av: Jonas :)

WoW! Tur att du lyssnar på god musik. Trodde jag blev påverkad av musik, men oj, det där var väl lite väl. Som sagt, fortsätt med den snälla musiken :) Fast det är ju klart.

2009-11-12 @ 19:44:31
Postat av: Elisabeth

Naaw! <3 vi måååååste verkligen se den snart! dumma dumma film som har försvunnit :@ om vi så måste söka igenom hela Sverige så ska vi se den filmen! ;) och vi måste ses snart över huvud taget. vi ses för sällan :( jaja <3

2009-11-17 @ 20:41:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0