Det är så det är nu

Hej blogg. Hej Victoria. Hej ni som orkar läsa

I Bestefars lägenhet sitter jag. Hans runda spel med vackra stenar är på bordet bakom mig. Hans lite konstiga böcker står i hyllorna runt omkring mig. Några papplådor står staplade här och där, några bredvid den handskurna stolen med drakar som armstöd. Nästan varje ting i den här lägenheten väcker minnen. Väcker känslor.
Bestefar är inte här. Han ligger i sin sjuksäng på Björkhemmets korttidsboende. Vi var hos honom i flera timmar igår. Det gjorde nästan bara ont. Men det vill jag inte prata om. Kanske med Maria lite, ibland. Det kommer nog en tid då jag bara kommer vilja prata bara om honom. Jag har försäkt skriva typ hundra olika meningar nu som fortsättning, men det bli bara fel. Jag känner att jag nog inte vill skriva om det han (och jag) går igenom.

Fanny sov hos mig i fredags. Vi hittade inte Moulin Rouge. Vart så himla besviken! Men men, sånt händer. Jag får typ köpa en ny snart. Den verkar vara helt borta :/ Fanny och jag kollade på Mr. Beans semseter och käkade kyckling ändå. Sedan drog vi till Arken, var med på Late Night show. En ganska skrikig men kul show den här gången. Jag vann iallafall tävlingen i vem som kunde immitera den fulaste dialekten. Hör ni det dalslänningar? hahah :P Det var mysigt att hon sov över, trots att Maria och jag åkte hemifrån halv åtta på lördagen.
Maria och jag tittade på en ashärlig film på tåget påväg hit till Bengtsfors. Hairspray. Värsta underbara musikalen.  En rolig och glad film med ett bra budskap :)

Nuuu sak här göras i ordning och packas. Vi ska snart åka till sjukhemmet.

Victorian

Kommentarer
Postat av: fanny

jag var ju så sjukt trött men det var mysigt ändååå.

2009-11-15 @ 16:36:55
URL: http://fannyhenriksson.blogg.se/
Postat av: mamma

Jag förstår hur det kan kännas Victoria. Låt det komma ut när du beöver låta det komma ut. Tills dess kan du ju skriva i din egen lilla bok... Jag hoppas jag finns där för dig när du beh prata, eller Maria eller nån annan... Jesus finns ALLTID där och är beredd att lyssna! Moulin Rouge-kan fam som lånade stugan i somras ha lånat den?! Kanske den e på Sågbacken?!

2009-11-16 @ 17:41:21
Postat av: Maria

Alsklingssyster...det är skönt att vi har varandra...skönt att vi va där tillsammans...är så glad att vi va där...

2009-11-23 @ 14:05:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0