Tänkte förvandla mig till en vägg i natt

Nu har jag skrivit klart fråga två också. Fortfarande på VG nivå. jag msåte göra fråga tre idag också, vilken är den största frågan. Hmm, hur ska jag orka börja? Jag har iallafall märkt nu att det går bra att bara börja skriva nånting och så blir det helt okej när man är färdig. Inte så bra som det borde bli men helt okej liksom. Överlevnadsnivå. Så fråga tre ska nog gå att göra den också...på nåt sätt. Fast jag förstår inte riktigt frågan så det är inte så enkelt. Men, vad jag babblar mycket om äckelskolan. Det är ju onödigt.

Jag ska vara med på Fair play cup i morgon. Ja, jag vet att ni nu tycker att jag är helt knäpp, att jag har huvudet uppi molnen. Här har jag gått och varit nästan dödsjuk i en vecka och så ska jag iväg och spela tre fotbollsmather imorgon? Jag ska bara stå i mål faktiskt. De behöver mig och jag behöver luft. Och jag behöver vara där, det är sista fair play cup nånsin. Vem vet när jag får chansen att spela seriös fotboll nästa gång? jag bara måste få vara med, jag har ju längtat så mycket. Att stå imål är itne så ansträngande. Jag kommer inte sjuka ner mig, för jag kommer bli så glad av tävlingsstämningen och fotbollen intryckt i mina stadiga händer. Kommer äga sönder stället!

                                         

Imorgon börjar alltså livet igen, ja, det mänskliga livet. Jag åker på dan och spelar fotboll. På kvällen åker jag på läger med Arken och har det hur kul, härligt och fantastiskt som helst i fem dagar. Kommer hem söndag kväll och åker sen söndag morgon till Gotland med klassen. Är där i fem dagar och har det skitkul och supermysigt. Kommer hem på fredagen och är säkert helt slut så jag sover resten av helgen. Förutom på söndagen då Charlotte och jag planerat värsta grejen, som jag kom på nu att vi inte hunnit planera, ajja, det ordnar sig. På måndagen börjar skolan, fast då är redan betygen satta så lekvecka kommer va vad som gäller. Måndag eftermiddag ska jag ha samtal med en själavårdare, något jag råder alla att ha nån gång. Vet inte så mycket mer om den veckan. Veckan efter är det skolavslutning, och poff, jag har sommarlov och är fri från grundskolan för alltid.

Hjälp!

Är det verkligen så kort tid kvar? Det där var ju läskigt... jag hinner knappt säga "spygrön pyjamas med mangoelefanter" innan jag springer på ängarna igen, fri som en giraff. Wow...jag tog mig igenom den här terminen. Jag har tagit mig igenom! Hur gjorde jag det? Det är otroligt...jag börjar redan känna doften av frihet


Jag är snart friiii!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0