febrig partyprisse...

Morsning! Har inte haft någon feber på hela dan tror jag. Det börjar bli bättre :) Skulle vara fantastiskt att leva en hel dag utan feber...

Jaa, igår var jag ju så hög på äkta norsk glädje att jag inte skrev något om själva kvällen. Heheh, än en gång, grattis till oss! Grattis till Alexander! Och grattis med Norge med nationaldagen!
Så, jag kom till elisabeths place i tjock vinterjacka och halsduk. Och där susade tjejerna från Elisabeth klass runt på sparkcyklar i leggins, högcklackat och korta kjolar...shet, kände mig som värsta ufot. Orkade inte riktigt vara mitt vanliga sociala jag så länge vi var ute, bröstkorgen värkte trots den tjocka halsduken och huvuvdet dunkade. Ursäkta allihop att jag var så tyst och tråkig. Hade inget partyhumör.


En bild på oss från den tiden jag var frisk...

Det blev lite bättre när jag kom in. Det bjöds på god paj och uuuuunderbar kladdkaka. Klockan 21 började Eurovision soncontest. Det var lika drygt som vanligt i början. Alltså, halvkassa låtar och tråkiga programledare. Men sällskapet var ju roligt :) fast jag satt mest tyst med handen tryckt mot in heta panna.
Sveriges bidrag var ganska bra, men absolut ingen höjdare. Islands låt var såååå vacker! Storbritanines låt var jättefin den också! men bäst av allt och alla, genom allat ider var helt klart Norge. Ouff ja, bäst bäst bäst. Men jag hade tyvärr åkt hem när Alex gjorde sitt fantastiska framträdande. Satt hemma i soffan med mamma och njöt.
Det var en trevlig kväll hos Elisabeth iallafall. Mysigt var det, trots min trötthet.

Nu ska jag sluta skriva. Men, för klassens vetskap, I won't be in school tomorrow. Måste bli frisk. Är absolutitut inte frisk än.
 
Atjoo!<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0