Love means friends like you

Jag la nyss på luren efter att ha pratat med Maria i närmare två timmar. Min fina storasyster! Det var skönt att bara prata med henne, jag älskar ju Maria!

Den här helgen alltså, helt obeskrivlig. Emma Sjölie har varit här, från fredag till söndag. Min barndomsvän, Emma. Hon var tre år när jag föddes eller nåt sånt. Vi har varit grannar i 12 år, alltså från att jag inte kunde prata tills min familj plötsligt lämnade landet och körde iväg till Kungsängen. Här är vi nu, från fyra år tillbaka och det var första gången Emma kom och hälsade på. Jamen på tiden! Jag har varit nere i Töftedal och hälsat på flera gånger men det har varit svårare för dem att komma hit.
Emma är en underbar lantis. Varje människa blir glad i hennes närhet. Att ha henne här har varit fantastiskt. I lördags var en av de bästa dagarna i mitt liv, helt perfekt. Emma, Charlotte, Florian och Elisabeth i stan. Mycket skratt, många tokigheter och överfullt av kärlek. Plus att vi träffade världens härligaste Dorin. Härligare tant får man leta efter! Skulle kunna berätta så mycket om henne och om den perfekta dagen. Men det blir inte samma sak när man försöker berätta och beskriva. Det var en upplevelse utöver det vanliga, vi hade det bara så otroligt bra.
Om jag hade haft mer tid nu så skulle jag kunna berätta mer men jag behöver verkligen sova, med tanke på att jag satt uppe med Charlotte i massagebussen och spela gitarr och prata till halv tre i natt. Charlotte, jag älskar dig. Jag fattar inte hur två människor kan vara så lika som vi är. Jag har aldrig känt mig så förstådd förut. Vi tänker ju exakt likadant.

Oj vad jag känner att det här inlägget skulle kunna innehålla så mycket mer med tanke på allt som hänt de här härliga dagarna. Det blir så när man måste sova, mänsklig som man är. Godnatt alla människor, sov nu gott.

<3

Kommentarer
Postat av: Emma Sjölie

Åh, ag gjorde precis en rolig grej...jag sökte på mitt namn för att se vad som kom upp då. Lite läskigt vad mycket man kan få reda på om mig bara man söker på mitt namn på google. Och så hamnade jag här och läser det har väldigt gamla, men helt underbara inlägget. Jag blir helt upprymd av glädje :P Haha!! Härlig tid det var! Kram på dig :D

2012-03-09 @ 16:01:13
URL: http://jesusfreak.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0