Pangbongcrash!

Jag känner mig så fri! Idag lämnade jag in hälsoarbetet i idrott som hängt över mig i flera månader och Kärleksboken. Jag har inga läxor kvar, lääääxorna dom är nu slut, snart så sjunger vi den blomsterid! (Florian, sjung med!)
Okej, det är inte helt sant kanske, bokreflektionen om Ondskan ska lämnas in på fredag. Men i huvudsak är jag fri, fri, friiiii!

Vilken pangbongcrash helg det har varit! Elisabeth och jag sov hos Charlotte torsdag till fredag. Hon klippte mig och slingade mitt hår. Nu ser jag nästan somrig ut, är blond iallafall. Som jag har längtat! Har inga bilder, tyvärrisch. Vi grillade marsmallows i grannskapets majbrasa, Elisabeth försökte lära mig spela everlong på gitarr, vi åt utsökt mat lagad av Charlottes föräldrar och jag gosade sönder med Masaj, the cat of cats. Helmysig kväll.
Jag samlade ihop ett gäng och övade drama fredag förmiddag...exceting! Sen superstädade jag rummet så nu är det blåst, rent och vackert! Det går att andas, röra sig och leva. Fredag kväll bestod av ungdomsgård med volleyboll, möte och mycket bön, genrep av drama, soffsittande och härliga människor.


Bild Josef hittade på internet. Otto och jag i cafét på ungdomsgården. Ja, jag var rundare på den tiden.

Jesusmanifestationen - Lördag - the day of days. Först möte i Humlegården. Härligt med mycket lovsång och så ute på stan. Södermalmkyrkans gospelkör sjöng också. Vilket hålligång! Träffade folk vi lärde känna på Hope, verkligen roligt -  ett efterlängtat återseende :)
Tillsammans från Humlegården gick alla kristna i en Jesusmarch med plakater och grejer. Vi gick och sjöng och ropade ut namnet Jesus på Stockholms alla gator. Avslutade i Kungsträdgården där 20.000 kristna samlades till ett gemensamt möte, allt för Jesu skull. ja, Jesus blev verkligen upphöjd, praise the Lord!
Klockan 18 började ungdomsmötet. Klockan 19.20 skulle vi stå på scen. I Kungsträdgården! Vi, vi små folk från Arken, vi, vi ungdomar, Elisabeth, May-Iren, Jonathan, David, Albin och jag. On the stage. En stund jag kommer minnas resten av mitt framtida teaterliv. Det grymmaste var att vi stod där och gjorde dramagrejen av en enda anledning. Jesu befrielse ska bli känd i Stockholm. Det är då drama är som hetast. Det är då jag mår bra. Ouff, love <3


Elisabeth - i somras. Bara för att hon är söt <3

Jag var i Södermalmskyrkan för första gången in this life på söndag morgon. Josse bjöd dit mig och Elisabeth. Bästa var den norska gospelkören som sjöng. I love gospel forever and ever. Elisabeth och jag ska flytta till USA och gå med i en afroamerican gospelförsamling. Tonårsdrömmar jag gärna tar på allvar :)
Hela eftermiddagen tillbringade jag framför datorn med hälsoarbete och msn på schemat. Det blev klart!!!!


Charlotte - en äkta svensk viking :) Bara för att hon är hetisch <3

Efter skolan idag kände Charlotten och jagen att vi ville ta det vi skrivit i hälsoarbetet på allvar. Vi drog med oss Florian i vårt engagemnag också och sprang alla tre en runda i Gröna dalen. Så härligt det var! Man känner sig levande när man är ute och springer, ytterst ostressad och avslappnad. Ansträngning att njuta av! Ett nytt liv har börjat, jag ska börja träna, varannan dag. Jag är seriös alltså, genom hälsoarbetet har jag förstått att jag verkligen behöver det. Är oerhört taggad, på onsdag blir det styrketräning :D

Nu ska jag skriva lite bokreflektion innan jag somnar. Eller är jag för trött i hjärnan? Har skrivit i bloggen lite för länge, borde kanske använt skrivarlusten på bokreflektionen istället. Jaja, borde och borde, livet består av alldeles för många borden. Det ordnar sig alltid, det vet jag. Kommer jag bara igång går det som en dans. Så nu ska jag komma igång, elelr kanske kommer igång imorgon. Yeye, tack för idag, slutskrivet för idag. Alla förvirrade känslor och tankar kladdar jag ner någon annanstans, om jag orkar sätta ord på det.

Nattinatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0