Historia och nytt liv

Jag fixar inte att prestera MVG på det här historia hemprovet om förintelsen. Jag har alldeles för ynkliga resonemang. Grejen är bara den att jag har världens pangbongcrash resonemnag om jag bara öppnar käften. Men de snurrar runt i huvudet på mig som diffusa spöken, och jag kan inte riktigt fånga dem för att skriva ner dem med tangentbordet. Undrar om jag sänker mig ocm jag bara klarar typ VG - eller nåt på det här provet. Är lite orolig. men det brukar alltid ordna sig. Jag ska ta en paus och göra nåt annat nu en stund. Jag har lust att dansa men jag vet att jag bara skulle börja hosta och svettas sjukt mycket. Men jag kan spela gitarr. Ja, det ska jag göra :)


Livets vattenkällor

Jag hade tänkt gå till skolan idag men det blev inte så. Mamma tyckte inte det var någon bra idé. Men imorgon tänker jag gå. Och imorgon ska jag åka på läger! Det längtar jag verkligen till, bara umgås med härliga Arkenungdomar i fem dagar. Det blir en bra uplladdning innan Klassresan, som kan bli något mer påfrestande... nejdå, jag gillar min klass. Ska försöka iallafall, nu har jag ju bara några veckor kvar med dom. Joo, jag gillar många i min klass väldigt mycket. Det komemr säkert vara bättre stämning under resan så det blir nog bra.

Jag tänkte göra något bra. Nämligen skriva dagens gobit igen. Minns ni det? Det var nog flera månader sedan jag skrev en sist. Här får ni:

"Ty Lammet som står mitt för tronen skall vara deras herde och leda dem till livets vattenkällor, och Gud skall torka bort alla tårar från deras ögon." Uppenbarelseboken 7:17 Bibeln

Jesus, Guds offerlamm som regerar i himlen han är vår herde! han leder oss till källor med liv, liv och glädje. Meningsfullhet. Han leder oss till där det finns kraft, hopp, liv, glädje och allting! Och Gud, den allsmäktige Guden, han tar upp var och en av oss i sin famn och torkar bort tårarna från våra ögon. Tröstar oss i sin barmhärtighet och älskar oss med hela sitt hjärta. Är det inte underbart! Ger det inte liv till själen? Jag blir så uppmuntrad.

Igår vaknade jag igen. Jag har ju känt mig som död hela veckan. Utan mening, glädje, hopp och kraft. Igår när jag låg på soffan och tjurade kom mamma och bad för mig. Hon bad för mig i säkert en halvtimme. Allt jobbigt släppte och Jesus lyfte upp mig igen. Han satte glädje och hopp i mitt bröst igen. Jag kunde inte annat än ligga där och le. Först gråta, såklart, och sen låg jag där och bara log tills jag somnade. Nu är jag hel igen. Så jag kan säga Amen till dagens gobit. Tack Gud!

Ploff and be blessed! <3

Kommentarer
Postat av: Sofy

Åååh, bästa stunden låter det som ! Älskar mammor.. min gör också så ibland. Bara kommer sådär och ber för mig om allt som skulle kunna tänkas sega ner mig och va jobbiga. Och så hjälper det! Tack Gud för mammor, amen! :D Vickan.. Fin du är! Luv

2009-05-20 @ 00:48:55
URL: http://sofy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0