Förnyat sinne

Igår blev en ganska slö dag iallafall. Jag fick några feberattacker som handlingsförlamade mig. Så jag satt mest vid min dator. Fast det kändes ganska meningsfullt ändå. La upp massa bilder på facebook och fixade ny header här. Nej, design ÄR inte min starka sida och photoshop förstår jag mig inte på. Så det blev inte så extremt snyggt jag skulle vilja ha det men, personligt iallafall. Bilden är från isomras, det är min syster Maria och jag som sitter på en brygga i Vaxholm och myser. Mamma har tagit bilden med sin kamera.

"My puspose in life is to create joy" Visst är det fantastiksa ord? Dorin Di Novo var en konstnär Florian, Emma, Charlotte, Elisabeth och jag mötte när vi var i gamla stan i lördags. Jag vill verkligen skapa glädje med mitt liv, evig glädje. Jag säger inte att jag lyckas, men det är mitt syfte. Alltså, mitt syfte är att följa Jesus och följer man Jesus så skapar man glädje :)'



Försökte ha den här som header en stund också...men vart inte nöjd. Gillar den ändå lite fast texten står lite här och där :P men den får inte bli header.



Pappa kom hit igår kväll för att hålla ensamma lilla jag med sällskap. Jag grät mycket igår. Jag har lättare att gråta när jag är febrig och jag hade mycket jag behövde gråta ut. Pappa lyssnade och förstod väldigt väl allt jag berättade mellan snyftningarna. Jag hade inte alls tänkt att det skulle bli så men det kom över mig och det var berfriande. Jag förstod saker på ett helt nytt sätt igår. Jag ska skriva en bok om den här tiden som varit. Inte om det som hänt men om det som hänt i det andliga och i mitt känsloliv typ. Lite komplicerat. Ni kommer fatta när ni läser boken.

Jag har sett allt som i bilder. Som liknelser. Liknelser, fantasibilder, kan verkligen hjälpa mig att förstå. Nu förstår jag mig själv igen och jag förstår vad som har pågått i mig och i livet liksom. Om det är nåt med dig själv eller nåt i ditt liv du inte förstår så försök sätta det i liknelser. Jag fick som uppenbaralser från Gud igår. Det bara kom till mig och jag började storböla. Käre tid, nu låter jag säkert knäpp. Kanske jag är också, men det hjälper mig att vara lite knäpp.

Nu ska jag kolla på någon rolig film. kramen

Kommentarer
Postat av: Tina

Knäppis, du är så fin du. Längtar efter boken nu, lova att du skriver. Pusspuss

2009-05-15 @ 14:53:38
URL: http://howiroll.blogg.se/
Postat av: Sofy

Coolt! looking forward to it om den kommer ;)

2009-05-20 @ 00:54:21
URL: http://sofy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0