Mitt i ett liv

Hahahaha, hej... känns ju nästan som ett skämt. Som om någon läser min blogg nu, skriver ju aldrig längre. Usch på mig alltså! Jag mår bra av att skriva egentligen. Fattar inte varför jag slutat uppdatera bloggen. Men, nu sitter jag här och jag skriver. Yey me!
Livet är fullt upp. Mycket stress, stress som bara gör mig än mera skoltrött. Men jag var på team till Göteborg i helgen vilket kickade riktigt ordentligt. Gud är bäst, i alla lägen, var man än står. Egna prestationer tar en inte långt alltså. Skapar bara stress och press. Och ibland ångest. Nej, Gud är den bäste. Han är så stor, så mycket större än en själv.
Helgen i Göteborg var så fantastisk just för att den var totalt kravlös. Samtidigt gjorde man något för Gud, precis som man längtar efter. Helgen var myyysig också, mysigt sällskap och mysig stämmning. På söndagen var det riktig sol också, rena rama våren :D Mys, mys!!

Idag gjorde jag intagninsprov på Stockholms Estetiska Gymnasium. Ohooojoj! Känner mig som fisken i vattnet under alla de där teaterlekarna och improvisationsövningarna hit och dit. Så sjukt roligt!! Njuter av varje sekund. Efteråt känner man sig alldeles ren inuti. Liksom tömd på känslor och fylld av adrenalin och endrofin istället. Så go känsla! Det egna uppvisandet av monologen gick finfint också. Var jättenervös innan och trodde det skulle gå åt skogen men icke sa nicke. Nervösiteten försvann när jag väl börja prata inför juryn och kände mig riktigt nöjd efteråt. Tack Jesus!

Hade kanske kunnat göra en tre hundra gånger mer intressant uppdatering nu när det va så länge sen sist, men varför sku jag göra det? Känner ju inte för det. Detta var vad som låg mig närmast om hjärtat just nu. En annan gång kanske det blir mer intressant.
Okej, det var inte riktigt sant det jag nyss skrev. Finns saker som ligger ännu närmare hjärtat, men de är nog lite för personliga för att publicera. Kladdar ner det i nåt skrivhäfte ikväll istället. Ska lägga mig nu, ojoj vad gött det ska bli. Avslappning, mörkt och avslappnat och mmm så skönt.

Natt <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0