Sommarens stekande hetta

Sitter och söker runt på google och vaxholmsbolaget. se efter någon passande Skärgårdstur för Jonas och mig. Men allt är bara stora kryssningar eller speciella äventyr för företag. Bökigt, bökigt. Jonas och jag firar ju en månad i morgon, så måste hitta något snabbt! Men neee, det är svårt att hitta det jag tänkt mig. Vill bara ha en enkel resa ut med en båt, åka runt mellan öarna lite grann, gå i land på en mysig ö med en fin strand och vackra promenadstråk and that's it. Skulle va perfekt för oss. Men nej, de ska alltid krångla til ldet sånna där företag. Någon som har nåt tips så hör av så fort ni kan! Skulle bli väldigt tacksam!


Tänk vad mysigt att åka ut i Skärgården! Hoppas jag hittar något. (bild från google)

Igår åkter jag hem till söta Mimmi. Vi var hemma hos henne och tog det lugnt. Badade i hennes 28 grader varma pool, stekte oss bruna i solen, pärlade pärl djur (hihi) och åt god grillad mat. Framåt kvällen tog vi hennes moppe till Arkens ungdomsgård där vi träffade allt härligt folk. Hade inte varit där på en månad, oh vad jag har saknat det! Vi hade ett skönt möte ute i det fria och sen drog vi till beachvolleybollplanen och lirade lite. Jonas, Mimmi, David, Louise,  och jag var det självklara vinnarlaget :D Elisabeth, Iréne, Erik, Samuel och Lisa käpmade dock på bra på andra sidan. Efter matchen rullade vi Mimmis moppe till Coop...hmm ja, den gick sönder och gick inte att starta, lite bökigt. De ska hämta den med bilen idag. Jag fick även prova att köra Jonas moppe där på coops öppna parkeing. Fy vad kul det var! Drog på ganska ordentligt, vilken frihetskänsla! Skjutsade runt Jonas sen också, hihi, hur mysigt osm helst. Efter en stunds susande på parkeringen skjutsade Jonas Mimmi och mig till en fotbollsplan där Felicia och hennes kompisar var och spelade. Vi hängde på. Alltid kul att spela fotboll! Dock var det grusplan vilket inte fungerar så bra när man inte har skor men, inget hindrar mig från att spela! Jag tror vårat lag vann :) Jonas gick hem under matchen, gulle var lite trött. Mimmi och jag spatserade hem till Felicia där det bjöds på kladdkaka och rabarberpaj, mums! Spelade lite kort också innan vi åkte hem till mig, där Mimmi sov. En helt otroligt lyckad fredag :) Tack alla underbara människor för att ni finns!



Idag ska Jonas och jag vara riktigt duktiga, vi ska träna. Ut och springa i skogen! Jag tror han väntar på mig, så måste skynda lite. Var bara tvungen att skriva några rader här, I really like it :D  men, ha en bra lördag och hoppas på Gud i allt! Kram!

Kommentarer
Postat av: mamma

Oh vad du är söt på den bilden Victoria! DEN behöver vi ha i ram hemma! Det finaste av allt är att du är lika söt på insidan! Fortsätt att bevara ditt hjärta och du blir lycklig! Jag lovar! Från det ena till det andra: skjutsade Jonas BÅDE dig o Mimmi på moppen?!Hallå där! Du MÅSTE ha en moppehjälm på dig! (Detta är mamma långt borta som talar...-tänk va bra det är med blogg :)!)

2009-06-28 @ 05:38:34
Postat av: mamma

Oh vad du är söt på den bilden Victoria! DEN behöver vi ha i ram hemma! Det finaste av allt är att du är lika söt på insidan! Fortsätt att bevara ditt hjärta och du blir lycklig! Jag lovar! Från det ena till det andra: skjutsade Jonas BÅDE dig o Mimmi på moppen?!Hallå där! Du MÅSTE ha en moppehjälm på dig! (Detta är mamma långt borta som talar...-tänk va bra det är med blogg :)!)

2009-06-28 @ 05:38:49
Postat av: mamma

Jag förstår INTE varför min kommntar kom 2ggr! Puss på dig min älskling!

2009-06-28 @ 05:40:48
Postat av: mamma

Bara en sak till: Hoppas ni får(antagl har haft) en underbar dag med en massa roliga minnen! Ta vara på dem!

2009-06-28 @ 05:44:19
Postat av: mamma

Vilken härlig fredag!

2009-06-28 @ 06:42:09
Postat av: Anonym

2009-06-28 @ 06:43:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0