Städar och ordnar

Så, nu skiner äntligen mitt rum igen. Har städat halva dagen, och fått riktigt fint resultat. Nu har jag bara resten av lägenheten kvar... jag gillar att städa, så tyck inte synd om mig.

Mamma kom hem igår kväll. Det var så roligt att se henne igen! Hon har varit och jobbat i Norge i en vecka och innan det var jag på klassresa och läger. Så har knappt pratat med henne på alldeles för lång tid. Hon är så härlig, min mamma. Jag blir glad bara va att prata med henne :)

Veckan har varit intensiv och händelserik. Skoldagarna har bestått av restprov, betygssnack, förberedelser inför avslutningen, underbar gemenskap och lekar. Eftermiddagrana har bestått av förbönssamtal, fantastisk gemenskap, två studentfester, utelåsning mitt i natten, och hör och häpna: ALEXANDER RYBAK. Ja, i onsdags åkte Elisabeth och jag till Vällingby köpcentrum för att se honom spela fiol, livs levande och hur sötcharmig och urgrym som helst! Stog och log under hela framträdandet. Längtar till Allsång på Skansen, då ska jag stå längst fram med honom mitt framför ögonen på mig.

Jag saknar Gotland ska jag vara ärlig. Vackra, ljuva Gotland. Vackra, ljuva klass.

Nej, nu måste jag rycka fingrarna från tangentbordet och ta tag i städningen igen. Ha det bra alla svenskar, och grattis på er och lite min dag. Heja Sverige, fosterfosterland. Svenska kramar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0