Midsommarväder <3

Mmmmmmm, jag gillar verkligen vädret som är i dessa dagar. Sol ena sekunden och spöregn andra. Underbart sommmarspöregn! Doftar himmelskt och känns så skönt med de stora, ljumna dropparna mot huden. Älska sommar, älska sommarregn <3


Sommarregn i håret (gick inte att rotera)

Jag har nyss firat midsommar. Florians familj bjöd med mig till Ilända, deras landställe. Där var också två av Florians kusiner vilka var i samma ålder som oss. Så vi hade jättekul, var så trevligt att lära känna nytt folk. Vi åt god mat, skjöt luftgevär, njöt av jordgubbar, spelade fotboll, lekte vinken, hade kubbmatch, dansade smågrodorna, lekte burken, gick på långpromenad, spelade rappakalja, badade och hjälpte en busschaufför från Vällingby hem.


Grabbarna på Ilända

Florians föräldrar Pär och Sheila


Victoria och ett luftgevär - farlig kombination


Kubb är mys!


Pär och hans syster Yvonne var grillmästare


Rappakalja är nog världens roligaste spel

or

Ja, på väg hem i Florians bil, runt halv tolv på natten, fick vi syn på en ragglande karl, mitt ute i skogen totalt ensam. Vi stannade och då Pär inte ville ha spya i bilen ringde han en polis som så snabbt som möjligt skulle skicka en bil till att köra hem mannen. Ungefär en timme stod vi och väntade på polisen så vi hann prata mycket med Krister, busschauffören som druckit lite för mycket på midsommarfesten och nu inte hade någon aning om hur han kunde va mitt uti ingenstans utan bil eller mobiltelefon. Stackars man, det hade kunnat bli hans sista kväll om inte Gud sett honom stå ensam vid vägen och därför skickat dit oss. Krister började gråta där han stog, han förstod inte hur allt kunnat bli så fel. Finklädd, hjälplös och full. Alkohol borde utrotas, fy vad det borde utrotas! Polisen kom till slut. De körde honom hem till Vällingby och beställde låssmed åt honom eftersom han tappat sina nycklar. Han fick somna i sin egna säng, inte upp och ner i ett dike, dränkt i spyor. Tack Jesus!

Midsommarafton, i fredags alltså, var en underbar dag. Lång och innehållsrik. Nya människor och härlig gemneskap. En meningsfulldag.

Midsommardagen var också härlig. Arken ordnade grillning vid Hellkana. Jonas, hans bror Anders och jag åkte dit med mor och far min. Vi lirade fotboll, hur kul som helst! När vi sedan grillade korv började det ösregna, sånt där unerbart sommaregn ni vet. Jag höll mig varm och glad bredvid Jonas :) När vi käkat vår korv och blivit lagom genomblöta åkte vi tillbaka till Kungsängen. Jag följde med Jonas och Anders hem. Där hade vi en lugn och trevlig eftermiddag med solsken och regn omvartannat.




Idag är det söndag. Mötet i kyrkan idag var oerhört starkt, andefyllt utöver det vanliga. Gud är så ofantligt god och så galet stor! Hans tankar är så mycket högra än våra, vi kan aldrig fatta det! Och han älskar var en så brutalt högt. Det var ett riktigt starkt möte. Tack, tack, tack Gud!

Mamma och pappa firar 29 års bröllopsdag imorgon. Men mamma åker till Tromsö ikväll för att jobba så vi firade den stora dagen idag. Vi åkte till en Kina restuarang i Jakobsberg och åt gott medans de berättade om allt spännande de varit med om under sina 29 år tillsammans. Det var mysigt.


Nu ska här packas. Imorgon åker jag till Charlotte och på tisdag åker vi, the great kompisgang + två av Charlottes kompisar på båtsemester. Alltså vi tar Charlottes lilla båt ut till en liten ö och tältar. Kommer hem onsdag någon gång under dan. Vi ska fiska (jag tänker meta), äta ravioli, bada och spela kort långt ut på natten.Typ nåt sånt. Vi hittar alltid på massa tokigheter. Alltid på språng, alltid nya äventyr! That's me and my friends :D

Vet inte när jag skriver nästa gång...känns som att det kan dröja ett tag. Det dröjer iallafall till onsdag, möjligtvis längre. Just so you know. Ha det bäst nu och glöm inte hur stor Gud är! He loves you! Kramar :)

Kommentarer
Postat av: Mamma

Jag har äntligen hittat ett sätt att kommunicera med dig via datorn! Jag har läst många dagar/veckor tillbaka i tiden och förundras(som vanligt) över din skrivarkonst!

Gläder mig med dig att du är så lycklig! Det är så härligt att du känner Jesu kärlek så starkt, att du VET vart du ska vända dig OCH att du har så roligt med många olika vänner. Âr så glad också för din och Jonas skull att ni hittat varandra! Ni är så dyrbara och fina bägge två! Jag ber för er! Megakram från mamma!

2009-06-24 @ 17:04:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0