Njuter av att njuta :)

Åh, vilken ren känsla. Så himla skönt att duscha av sig allting efter en lång dag i trädgården. Nu är jag reeen och fräsch. Njutning :) Jag samlar på njutningar. Om man har ögonen öppna och också gör alla andra sinnen mottagliga hittar man ganska många faktikst. Livet har en hel massa njutningar att erbjuda, tack gode Gud för det.

Idag har jag som sagt jobbat i trädgården här på Sågbacken. Tjänat bra med pengar och haft riktigt roligt. Mamma och pappa är kul att jobba med och när inte de varit där har jag haft musiken som sällskap. Det känns så bra också att få gjort det snyggt och fint här i trädgården. Snart ska pappa snickra ny friggebod också, det ser jag fram emot :)

Ballongvolleyboll I Sågbackenträdgrden med familjen - appropå skosnören

Jag sov hos Charlotte i söndags. Vi hade det så bra med våra kära musikinstrument. Två gitarrer och ett trumset blir lätt till musik om man satsar lågt och gör så gott man kan. Det är roligare att spela ganska simpel musik men få till det så att det stämmer än att försöka spela något avancerat som man inte får ihop ordentligt. Så vi hade kul med några enkla låtar. Det är så det ska va ;) Självklart pratade v i massor också, vi är några riktiga pratkvarnar. Och så brutalt lika. Vi kan prata om allt utan konflikter i princip. I like!
Var med Elisabeth, Florian och Charlotte på måndagen. Vi drog till Kista där jag fått presentkort. Jag köpte skor, ett linne, leggins och flipflop. Jaja, intresseklubben antecknar.
På kvällen anslöt sig Jonas till gruppen. I have no prictures :( Men iallafall, vi kollade på Yesman och åt jordgubbar med glass som min underbar mamma köpt åt oss. De åkte hem runt tio. Men Jonas stannade kvar till elva :)

Nu har jag berättat lite om dessa sommmarlovsdagar, och om några är intresserade av att läsa så varsågod. Kul för er :)
Jag är iallafall sugen på une dagens gobit, så jag tar en:

"Men låt alla som flyr till dig få glädja sig. I evighet skall de jubla, ty du beskyddar dem." Psalm 5.12

Gud har överflöd av glädje att ge oss. Vi kan fly till honom, desperata och rädda, ledsna och bekymrade. Och han tar emot oss och beskyddar oss från allt det där onda. Han ger oss glädje, jublande glädje. Och det ger han till oss varje gång vi flyr till honom, han finns ALLTID där. Han är alltid närvarande och vi kan välja att alltid vara med honom. Glädjen han ger är evig, den lägger sig inte bara som en yta, även om det är härligt att va glad på ytan också. Men gud ger en glädje längst in i själen, en djup glädje som gör att man bubblar och den är evig. Alltså den finns alltid där och man kan alltid hitta den igen liksom. Han bara fyller på. Nu drar jag iväg kanske, kanske inte så många som hänger med längre . Men Gud är god iallafall, helt otroligt god. Fly till honom, jag råder dig verkligen att fly till honom. Jag flydde till honom och hela livet blev förvandlat. Jag blev levande igen. Jublande glad. Oj oj oj :) tack Jesus!


Jag på promenad i de norska fjällen, appropå badlakan

Kanske någon som märkt att jag gjort ny header? Maria tyckte inte om min gamla så jag fick lite press på mig att göra ny. Tycker den här är fin ska jag va ärlig. Det är fortfarande Dorin DiNovo som sagt det dära "My purpose in life is to create joy". Fortsätter sno hennes underbara motto. Det är jag på bilden, jag sitter på en klippa vid våran stuga i Norge. Det var precis i början av mitt gitarrspelande, förra sommaren alltså. japp.

Godnattish och sov jättegott :) Gud älskar er! Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0