hemma igen efter något väldigt vällyckat

Åh, vad jag har haft det härligt! Jag har varit och tältat med mina fantastiska vänner på en ö i Bålsta. Klockan fem i går morse steg vi upp hemma hos Charlotte och åkte iväg med båten från hennes brygga ett par timmar senare. Elisabeth, Florian, Melinda, Charlotte och jag var det morgonpigga och äventyrssugna gänget.
Vad underbart vi hade det!! Och vad ansvarsfulla vi var. Man växte riktigt ordentligt på att bo sådär ute på en ö alldeles själv. Vi högg vår egen ved, lagade vår mat, diskade vår disk, packade vår båt o.s.v. Så duktiga så! Kul var det :) Hade det riktigt mysigt, och åt riktigt gott. Vatnnet och himlen blev så vacker på kvällen! Helt magiskt!
Det enda misslyckade var fisketuren. Vi var ute flera timmar men fick inte ett skrutt. Och många var vi men bara två kastspön hade vi. Det var lite drygt men, då uppsakttade man bara att få sitta på berget i kvällsolen senare utan nåt långt spö ännu mer. Så härligt vi hade det där på berget alltså! Charlotte och Melinda hade tagit med så mycket gott!! Vi grillade gädda, kokade potatis, grillade pinnbröd och köttbullar, grillade marsmallows, grillade banan med choklad i mitten, smälte choklad, doppade jordgubbar i smält choklad och yes, you name it. En riktig, riktig myyyyskväll! Allsångshäftet var med också. 20.00 stämde vi in med resten av Sverige: "Stockholm i mitt hjäääärta". Då önskade vi för en stund att vi varit där och sjungit med Anders men sen tittade vi ut över det skimrande vattnet igen och tog genast tillbaka vår önskan.
Vid ett sov vi i våra tält och klockan elva nästa dag vakande vi. Jag fick trettio myggbett på bara benen och minst trettio till på resten av kroppen. Två fästningar fäste sig vid mig också men bara en aborre nappade när jag meta. Kryp gillar mig men inte fisk.

Det var lite skymtar från vår sköna båtsemster, försökte fånga stämningen i några rader. Berättar inte om allt vi gjorde och allt som hände för det skulle ta så lång tid. Nu ska jag sova och jag måste somna snabbt för imorgon ska jag gå upp klockan nio. Kan ju inte sova bort morgonen. Inga bilder kommer från båtsemestern om jag inte lyckas knycka några från Charlotte. Batteriet dog då jag tog mitt första kort. SO sorry :/
Jag mår bra och har det bra :) Sov gott alla människor där ute! kraaaaam

Kommentarer
Postat av: mamma

Va kul att kunna läsa om hur ni hade det! JA! Ni ÂR verkligen duktiga! Jag är stolt över er! Så härligt att ni hade det så jättebra också! Tycker jag ser er när ni sjöng "Stockholm i mitt hjärta!...." Vilken stämning det var! Tack till Charlotte och Melinda som ordnade så mycket god mat! Var kom förresten gäddan ifrån?!.. Vad du e snäll som ställer upp som du gör för pappa, Victoria! TACK!

2009-06-25 @ 20:03:36
Postat av: Tina

Låter alldeles underbart! Kärlek.

2009-06-25 @ 21:26:34
URL: http://howiroll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0