Stolt, ja ytterst stolt

Min bror, världens bästa Magnus, sprang 3000 meter på 8.24 minuter idag. Ååååh, vad jag är stolt över honom! Han är så duktig! Fick också veta i dag av hans tränare att han har en syreupptagningsförmåga på runt 80. Det är svårt att hitta löpare i Sverige som har så hög. De bästa cyklisterna i tour de france ligger på runt 80. Fatta vilken superbrorsa!! Ojoj, vad jag skryter, men, han är värd det :D


Hahahahaha!! Så här tuffa är Magnus (han med hinken) och min farbror när de rensar dasset vid hytta! Man kan nog se att magnus har löparben :)



Det var otroligt kul att titta på honom idag när han sprang. Spännande och engagerande. Jag stod och hoppade vid staketet medan jag skrek "Bra Magnus, kom igen, kämpa kämpa!!!" Så kul! Och Therence, Magnus kompis och min extrabrorsa eller vad man ska kalla det, stod bredvid mig och var om möjligt än mer exalterad. Han är så sjukt rolig alltså! Fler borde va som afrikaner, då vore världen en mycket roligare plats. Jag skratta med honom nästan all tid jag var där. Vi hejade på två utvalda personer vi inte kände också, bara för att vara trevliga och de var så unga men ändå så duktiga. De behövde lite glatt stöd från staketet. Superkul! Ett hett tips om du ska titta på ett friidrottslopp någon gång.


Therence, glad som vanligt :) Länge leve skrattande afrikaner säger jag bara! (Går tyvärr inte att rotera)



Nu ska här sovas, iallafall snart. Måste somna innnan jag blir hungrig igen, är så jobbigt att somna hungrig. Ännu värre att vakna hungrig!! Så godnatt kära människor, eller förresten säger godnatt med en helt underbar låttext, en överlåtelse till Gud som är totlat befriande:

"Jag lämnar all min oro, och alla kraven på mig. För att du ska få bli större, det blir mindre utav mig. Jag kommer till dig Fader, liten som jag är. Å jag vill krypa upp i famnen och bli helad utav dig. Jag kastar mig helt på dig Gud. Hela mitt liv det ska du ha.
Jag vet att jag är älskad, älskad utav dig. En oförtjänad kärlek, som aldrig lämnar mig."


Kommentarer
Postat av: mamma

Så vackert med den sångtexten till slut Victoria! Ja, jag är också så stolt över Magnus! Syreupptagningsförmågan har han FÅTT som en GÅVA. Härligt att han använder den aktivt(milt sagt!). Förstår att du och Therence hade roligt. "Det HAR ni bæra godt a'"!Jag skulle verkligen gärna ha varit där! Det närmar sig att det är slut på att jag är så ofta borta (..när det händer nåt roligt!)Molnigt men ljust inatt ändå...(jobbar i Tromsø)

2009-06-27 @ 02:44:52
Postat av: mamma

Så vackert med den sångtexten till slut Victoria! Ja, jag är också så stolt över Magnus! Syreupptagningsförmågan har han FÅTT som en GÅVA. Härligt att han använder den aktivt(milt sagt!). Förstår att du och Therence hade roligt. "Det HAR ni bæra godt a'"!Jag skulle verkligen gärna ha varit där! Det närmar sig att det är slut på att jag är så ofta borta (..när det händer nåt roligt!)Molnigt men ljust inatt ändå...(jobbar i Tromsø)

2009-06-27 @ 02:46:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0