Livet i södra Norge

Vilken dag det blev igår alltså!!
Maria kom hem ganksa snart efter att jag lämnat datorn. Då kokade vi ris och sen drog vi ut, hennes kompis Linnea följde med också. Vi köpte färdiggrillad kyckling på Kiwi och traskade således vidare upp på ett utflyktberg som Linnea visste om. Där uppe låg tre vackra sjöar och väntade på oss i solsteken. Vi hoppade i i en av dom och badade en lång stund, jo för vattnet var varmt och skönt. När vi kom upp igen på den stora bryggan åt vi vårt ris och vår kyckling, en måltid så god att jag nog aldrig den glömmer. Att spela kort hör utflykter till, så några enkla kortspel såsom stress blev spelade. Linnea gick hem innan Maria och jag så när vi skulle återvända gick vi plötsligt fel och hamnade på helt andra sidan stan. Vi fick en lång promenad men det gör ingenting i en så vacker stad som Kristiansand.

När vi kom fram till domkyrkan mindes vi att Alexander Rybak tillsammans med en orkester skulle spela där just denna kväll. Och tänk att sådan tur hade vi att dörrarna stod öppna så vi kunde stå i hallen och titta. Först sjöng bara en tråkig gubbe så Maria och jag var nära att gå för inte såg vi skymten av Alexander. Fast Maria stannade upp då gubben höll en ton extremt länge, så där länge så det var riktigt häftigt. Och tänk att efter gubbens långa ton så kom Alexander, Rybak alltså, i egen hög person! Vi fick se honom och lyssna på honom, han spelade kanske fem låtar eller något. I slutet så smög vi oss till och med in i själva kyrksalen och satte oss på golvet utan att någon vakt såg oss. Denna konsert kostade egentligen 300 kronor att lyssna på så...oh vad vi var busiga :) Rybak är minsann bra han, och det tycker jag även fast alla norskar är trötta på honom och även fast alla killar tycker han är bögig. Jag tycker han är bra.

Efter detta härliga spektakel gick vi till Marias place och hade filmkväll. "The break up". Jenifer Aniston är grym alltså! Ganka bra film. Lärorik på sätt och vis. Maria slocknade i slutet, inte konstigt, stackarn går upp sex varje morgon.

Nu cammar jag med Jonas :) och mickar, eller vad man ska kalla det. han är världens sötaste! Jag saknar honom!

Det var en uppdatering från Kristinasand. Kramiskram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0