Min vilodag. And btw, do you know something great? Jesus is my King!!!

Vet ni vad min dator arbetar med just nu? Att skriva ut hela, pörskans bloggen! Jag har länge känt att jag skulle bli så ledsen om blogg.se typ la ner eller nåt så att allt jag skrivit helt sen i Maj 2008 skulle försvinna. Och fatta vad mysigt att ha sina dagar och tankar satta i en pärm som man kan sitta och bläddra i på kvällarna, även när man blir gammal. Nu blev den färdig! Har bara kvar att göra hål i alla papper och sedan sätta in dom i "jensenvictoria-pärmen". Det känns väldigt roligt faktiskt! Jaja, nog om det.

Om ni bara visste hur solen har skinit idag! Jag gick ut, trots mitt hostande tillstånd. Greg och jag gick runt på Mälarn i det gassande solskenet. Underbart! Kände mig så tacksam för allt Gud har gett oss. Skönheten i solen, isen och Mälarens öar är helt uppenbart från Gud. Tack pappa för att du är så bra på att skapa!

Efter promenaden behövde jag vila. En sjuk männsika behöver vila mycket. Men jag orkade med lite granklippning (klippte av grenarna från julgranen så att det inte skulle barra så mycket när pappa bar ut den), lite matlganings-assisterande och lite diskning. Har idag även kollat på "Körslaget", eftersom Johanna Hoffman (tidigare Johanna Gniste) är med i Erik Segersteds kör. Yes man, I know her wonderful mother, Gunilla Gniste herself. Och jag tror jag har pratat med Johanna också, fast senast när jag var tio år eller nåt. Vi var ju med i Gunillas församling på den tiden då vi bodde i Dalsland. Johanna brukade sjunga i lovsången. Och jag var kär i hennes man (jag var tio år, ok?)...

Så kan en dag se ut utan kompisar å lattjolajban. Helt okej ändå. Men nästa helg, när jag är frisk, dååå ska vi ha roligt! Då är det Bön och Lovsångs helg på Arken. DET är något jag längtar till! Praise the Lord for who he aaaaaare!!!!!

Jag är supertrött just nu. Måste verkligen gå och lägga mig. Men först, dagens gobit:

"Jag ropar till Gud, den Högste, till Gud, som gör allt för mig. Han sänder sin hjälp från himlen och frälsar mig, när jag smädas av mina förföljare. Gud sänder sin nåd och sanning." Psalm 57:3-4

Gud gör allt för mig! För dig! Om du låter honom... Är det inte häftigt? Jag menar Gud, han som har skapat Mälaren. Han som format Solen i sina bara händer. Han som skapar fler än 200 personligheter per dag. Han gör allt för mig!!! Han sänder sin hjälp från himlen. Det är inget vanligt "ring-polia" ställe. Här snackar vi riktig hjälp, mäktig hjälp, suveräääään hjälp!! I nåd sänder han sin hjälp. Hjälpen är alltså gratis. Jag behöver inte göra något för att förtjäna den. I nåd och sanning sände Gud Jesus. I Det här videoklippet försöker en kille beskriva Jesus, sin kung. Det bubblar inom mig när jag ser det. Wowowowow, det är min Jesus det!!!!!!!





JAAAA!!! Jesuuuuuuuuus!!!!!!!!! Jag hoppas jag kommer drömma om Jesus! That's my King! I wonder, do you know him today? He loves you, mooore than you can ever understand!


Goodnights, woohoppidooo!!!

Kommentarer
Postat av: lina

sv: tack så jätte jätte mycket fina du ! pusss

din dröm kille verkar grymt söt :)

2009-01-18 @ 13:48:35
URL: http://wiretowire.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0