Barnafröjd :D

Jag har gått i skolan heeela dagen :D Fast här hemma, vi köksbordet... Nej, det blev ingen skola på mig imorse. Mamma sa nej och jag sa inte imot, sängen var ju varm ^^) Men, matte har jag räknat, som en tok. Hela dagen nästan. Och jag har hostsnörvlat titt som tätt så det var bra att jag inte gick till skolan. Går troligen inte imorgon heller. Victoria har faktiskt bara varit i skolan tre hela dagar den här terminen...shame on her! Jaja, är man sjuk så är man.

Vet ni vad som gör mig peppad och glad, vilken deppig och slö stund som helst? Barnmusik. Fartfylld och kristen barnmusik. Heja Lisa Börud! Där har vi fart med fart i :) Det är bäst när man är ensam hemma, så att man kan skruva upp till högsta volym och sjunga med som en galning (trots att man är förkyld och låter som en tilltäppt dammsugare). Dansa ska man också göra. Framför spegeln, med alla knäppa rörelser och ansiktsuttryck man kan komma på. Jag lovar - man blir förbryllande glad!!
Texterna är kanon de också. Enkla och självklara, men så viktiga:

Bare se deg omkring, er det no'n ting
du kan si som gjör andre gla'
da skal du snart få se
på en-to-tre
at den gleden den smitter av

Når du våkner opp hver morgen
da er alt som oftest greit
men iblandt kan det jo väre
noe som gjör at alt er leit

Bare se deg omkring...

Det er fint å glede andre
hvis de har det trist iblandt
etterpå så vil du merke
alt som var så leit forsvant

Bare se deg omkring...

Når du våkner opp hver morgen
husk da på va Jesus sa
at det er den störste gleden
det å göre andre gla'

Bare se deg omkring er det no'n ting
du kan si som gör andre gla'
da skal du snart få se
på en-to-tre
at den gleden den smitter av

:D:D:D Så sant, så otroligt sant! Och ni som inte kan norska, läs en kurs SNARAST! Ett helmysigt språk som man blir sprudlande glad av. Tyvärr hittade jag inte inställningarna så att det blir norsk ö och ä...men det går väl ändå. ser liiite konstigt ut bara. Nu ska jag äta kvällsmat och sen är det läggdags. Hörs imorn!!!

Kommentarer
Postat av: j

Tack för tipset;)

2009-01-22 @ 12:43:29
URL: http://tryme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0