Gå ALDRIG till skolan om din mamma misstänker att du har lunginflammation!

Jag bestämde mig för att gå till skolan idag iallafall. Övertalade mamma om tillåtelse igår kväll och fick även tjata en del imorse...Jag mådde ju mycket bättre! Trodde jag...
Nä, BÄH säger jag bara! Räknade kanske fyra tala på 40 minuters matte (kom 20 minuter för sent). Min hjärna hängde inte med, allt var dåsigt och det dunkdunkadedede i huvet.Jag räknade samma tal flera gånger, läste fel och krånglade till det. Nej, det kändes ganska kasst. På samhällskunskapen pratade Julia om det ekonomiska kretsloppet vilket var intressant och jag hängde med rätt bra, trots dunket i huvudet. Dock behövde jag resa mig var tionde minut för att snyta och hosta av mig. Så missade en del av genomgången. När vi sedan skulle svara på frågot funkade det inte. Jag hade nog feber. Så jag satt bara där och tyckte synd om mig själv... Men då kom Erick och berättade att vi har möjlighet att åka på klassresa till Barcelona för endast 3500 kr per person! All inclusive, lyxhotel i tio dar, soliga stränder och vacker natur! Jajajaja!!!! Mitt hjärta gjorde ett glädjesprång, precis som många andras. Vi har redan samlat ihop till 2500 per person så nu gäller det bara att sälja bröd och bullar riktigt ordentligt de närmsta veckorna och kanske lägga till nåt själv så kan vi komma iväg. Hade vart helt fantastiskt som sista minne med klassen. Underbara klassen :)
Nu blev jag sorgmodig igen. Jag kommer ju faktiskt lämna klassen. Vi alla kommer lämna varandra och spridas runt på olika gymnasier. Usch för det!

Jag mådde i vilket fall som helst inte bra nog till att stanna kvar i skolan. Men jag var tvungen att vänta på "Mamma Med Bilen" eftersom jag på grund av min häftiga hosta inte kan gå i sådana tuffa backar som vi har upp till Bergvägen. Så jag hann äta lunch innan jag fick chansen att åka hem. Men ingen slöjd blev det på mig. Trors att slöjdlektionen var anledningen till att jag kom från början. Jaja, vad gör väl det om hundra år?

Mamma körde mig direkt till vårdcentralen. Hon ville kolla om det var lunginflammation på gång i mitt inre. Väl nog var det inte det, phiiiiiiiiuffh! Däremot fck jag recept till hostmedicin. Ytterst praktiskt!
Sedan gick vi till Nordea (där de bjöd på kaffe, yey!) och öppnade ett sparkonto åt mig. Behöver lite mer ordning på mina pengar...

Hemma var det äta å tvätta som gällde. Och självklart, spela gitarr. Får aldrig nog! japp, that was my day. Det blir tyvärr, tyvärr, tyvärr hemssasitning resten av helgen. Klarade ju inte av skolan idag så måste vila mig. Tråkigt och trist. I'll miss hanging around with you guys (vänner, ta åt er)!

Ans so on....

Dagens Bibelord: "Men åt alla som tog emot honom gav han rätt att bli Guds barn, åt alla dem som tror på hans namn." Joh. 1:12 Bibeln

Alla har möjlighet att bli Guds barn. Guds barn, alltså dem han älskar och bryr sig om. De som kommer bo med honom i evighet. Allt som behövs är att tro att Jesus finns och att han dog för var och ens synder på korset. Om vi tar emot det, säger till Jesus att vi tar emot förlåtelsen och gåvan liv i all evighet så blir vi Guds barn. Det är fantastiskt :) Det bästa är att det är sant, I'm a living witness. Gud älskar dig!

Dagens filmklipp. Jaa, jag fick lust att börja emd det här på bloggen. Ett tag i alla fall. Så här har ni en riktigt, riktigt mysig musikvideo:


Stämningsfull eller hur?


Hugs and blessings!

Kommentarer
Postat av: Thale

God bedring=) Vi var på klassetur til Danmark, men ville heller reist til Barcelona=) var4mt og godt=) Sov godt =) Kooz Thale

2009-01-16 @ 23:44:31
URL: http://methale.blogg.no
Postat av: Thale

God bedring=) Vi var på klassetur til Danmark, men ville heller reist til Barcelona=) varmt og godt=) Sov godt =) Kooz Thale

2009-01-16 @ 23:45:10
URL: http://methale.blogg.no
Postat av: Thale

God bedring =) Vi var på klassetur til Danmark, ville heller reist til Barcelona. Varmt og godt =) Sov godt =) Kooz Thale

2009-01-16 @ 23:48:59
URL: http://methale.blogg.no
Postat av: Thale

God bedring =) Vi var på klassetur til Danmark, ville heller reist til Barcelona. Varmt og godt =) Sov godt =) Kooz Thale

2009-01-16 @ 23:49:58
URL: http://methale.blogg.no
Postat av: Thale

jeg trodde kommentaren bare kom en gang sorry =S

2009-01-17 @ 10:33:30
URL: http://methale.blogg.no
Postat av: Lina

sv. tack så mycket. gud va glad jag blir :) <3

2009-01-17 @ 18:56:35
URL: http://wiretowire.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0