Guds ord, choklad och gitarrspel = Själslig medicin

Jag är hemma och hostar idag med. Mådde pest och pina i början av dagen. Inte bara sjuk, var allmänt deppig också. Men sen kom mamma hem med mörk choklad :D Efter middagen drack vi kaffe och riktigt gottade oss med choklad och småkakor. Älskar dig mamma! Hon lovade även att vi skulle spela gitarr och sjunga tillsammans när hon kommer hem ikväll efter att ha städat på Arken. Glad!

Förresten skrev jag fel igår. Det är inte meningslöst å deprimerande att prata med Roger och spela gitarr. Det jag menade var att jag liksom bara suttit vid datan typ hela dan. Och det kan kännas så innehållslöst. Men det blir så när man är sjuk. Fast det var trevligt att spela gitarr och prata med Roger. Sen hände nåt jättebra :D Florian och Charlotte kom hit. "Vi saknade dig så mycket". Vadå urgulligt!!! You made my day, beloved friends!!! Vi fikade, lyssnade på musik, pratade och lekte kurragömma :P Hihi! Och nu loggade Charlotte Underbar in på msn. Jaaa!!! Saknar henne så mycket när jag inte är i skolan.

Vet ni att det faktikst funnits bra svenska artister genom tiderna? Ted gerdestad är ett exempel. Eller han är nog det enda exemplet... Öhm, i alla fall, han har skrivit tre riktigt vackra låtar som jag numera ÄLSKAR att spela på gitarr. "Sol vind och vatten", "För kärlekens skull" och "Jag vill ha en egen måne". Så fina! Jag gillar sån musik, för den passar så bra till gitarrspel. Och gitarrspel är som balsam för själen. Mmmmmhmmm, kärlek!!


Här framför han "För kärlekens skull". Han hade gärna fått klippa håret :P Men det var väl så man skulle se ut på den tiden. Låten är lika vacker för det!
 
"Sol vind och vatten" tycker jag nog är hans finaste låt. Men det beror nog bara på att jag har så speciella minnen med den... Hittade tyvärr ingen spännande film, men man hör låten iallfall. Jag mår verkligen bra av att spela gitarr till den här!


Ett bibelord behövs i min smått nedstämda tillvaro:
"Tron är en övertygelse om det man hoppas, en visshet om det man inte ser" Heb. 11:1 Bibeln

Fast jag just idag inte är jublande glad och inte ser Herrens glädjeregn strömma över mig kan jag ändå tro eftersom jag vet att Guds ord är sant. Eftersom jag har ett levande hopp inom mig som jag är övertygad om kommer gå i uppfyllelse och eftersom jag vet att Gud finns. Så till alla er som känner sig nere idag: Gud finns fortfarande! Hoppet om himlen lever kvar! Glädje och jubel kommer att infinna sig, om vi sätter vår tro till det. Fast vi inte ser det.

Hugz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0