Long time agoooo...

Hej igen! Lång tid har gått sedan jag skrev senast. Har smått tappat lusten. Men idag har jag beslutat att återfå den :D
Vad finns att berätta? Tjaaa, jag kan ju ta dag för dag, lite kort om varje.

Helgen efter Hope gick i huvudsak ut på att vila och åtegå till det normala igen. Jag sov ganska mycket, städade en del och lite sånt. Var i kyrkan på söndagen vilket var helt underbart. Det var så härligt att träffa och prata med Ann-Sofie och Mats igen. Kära, kära ungdomsledare!
Jag umgicks en del med Florian också under helgen. Trevligt, trevligt!

På måndagen åkte Elisabeth, Florian och jag skridskor på Lillsjön. Skönt att komma ut och känna att det var vinter! Efteråt var vi med Jonas också. Vi såg på film, lirade Guitar Hero och spelade tecken hemma hos Elisabeth. Fast mest satt vi bara och prata. Ganska sent blev det.

I tistags åkte vi skridskor igen, och även Jonas var med. Det var iskallt och snön blåste rätt i ansiktet. Lite väl kyligt för en sån som mig. Jag är ju inte lika mycket viking som Magnus, bror min som sov ute under bar stjärnhimmel i 27 minusgrader... :S

Skolan började i onsdags. Vet inte vad jag ska säga om det. Skolan var som vanligt, varken bättre eller sämre. Jag ser fram emot att börja gymnasiet. Lite förändring skulle verkligen inte sitta fel! jag tänker förändra vår skola i vilket fall som helst. Jesus och jag tillsammans!
Efter skolan gick Charlotte, Florian, Jonas och jag hem till Tina för att planera och prata om den här gruppen vi har varje tisdag. Vi kommer köra igång igen den tjugonde januari. Nya utmaningar...

På torsdagen vaknade jag och kände mig sjuk. Gick upp och kände mig ännu sjukare. Träffade mamma i köket och hon såg direkt att jag borde stanna hemma. Så hemma stannade jag. Gick och la mig och sov till kvart över elva. Hade sedan en helt underbar dag tillsammans med Jesus.

Stannade hemma från skolan i fredags också. Fast efter skolan plingade Florian och Chrlotte på. Det var mysigt! De stannade till kl sex ungefär. Vid halv åtta åkte jag till ungdomsmöte i kyrkan. Det var bra, Ann-Sofie hade inspirerande pep-talk. Efter mötet lekte vi maffia och mäster. Sånna lekar är otroligt kul när man kör med rätt människor! SOM vi skratta! (Anders Lundin citat, remember Hanna?)

I lördags åkte Florian och jag på Öppet Hus på Stockholms Estetiska Gymnasium. Kände under alla de tre timmar jag var där att det var där jag ville gå. Men tyvärr har de ingen musikal-linje. Får se hur det blir, ska gå på Öppet Hus på tre andra gymnasium också. Två av dem har Musikal linje. Som sagt får vi se hur det blir...

På söndagen (igår) var jag på Gudstjänst i kyrkan. Det var ett underbart möte! Linda predikade om att be utrifrån Guds löften och om att jesus faktsikt ber för oss. Verkligen uppbyggande och inspirerande. Efter kyrkan pratade jag ganska länge med Roger från Hope. Trevligt, trevligt! På kvällen mös jag med mamma, pappa och Greg. Vi åt god middag och spelade spel.

Idag, denna måndag har jag varit skolan. Inget speciellt hände där. Nu ska jag snart göra läxor, sen ikväll ska jag på bönemöte :)

"Idel gohet och nåd skall följa mig i all mina livsdagar, och jag skall bo i Herrens hus evinnerligen." Psalm 23:6 Bibeln

Yey! Gud är god i all evighet! Jag kommer komma till himlen! Jag komemr få vara tillsammans med Gud, i all evighet. Gud som är god och full av nåd. Gud som sände sin son till jorden så att jag skulle kunna bo med Gud. Hallelujah! Will you come with me? Jesus and I hope you will!

Kommentarer
Postat av: Thale

så bra=) og fint bibelvers =) eg vil være med til himmelen =)

2009-01-13 @ 22:22:34
URL: http://methale.blogg.no
Postat av: Thale

så bra=) og fint bibelvers =) eg vil være med til himmelen =)

2009-01-13 @ 22:23:58
URL: http://methale.blogg.no

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0