Oj vad mycket folk, åh ajaj vad dom babblar. Mitt huve!!!

En halv krönika blev skriven... japp, så kan det gå. Lite samhällsekonomi blev läst också. Jaja

Källskolan hade Öppet hus idag. Alltså skolan där jag går, inte ännu ett gymnasium. Vår lilla skola ville visa upp för kommunens små barn vad vi har att erbjuda. Och klassen ville tjäna pengar till klassresan! Korv, kramar och massage blev sålt, för höga priser ;) Jag tvekade om jag skulle gå, är ju inte helt frisk. Men kände mig ganska kry iallafall. Jonas farsa var shysst och hämta upp mig med bil så jag slapp promenera ute i kylan. Tack Torsten!
  Så jag satt där i ett rum och masserade för 20kr/5 min. Det är när man gör nånting, när man är ute bland folk som man känner att man är sjuk. Jag blev alldeles snurrig, matt i halva kroppen och tom i hela huvet. Som tur var skulle Torsten och co hem tidigt.
  Efter denna Öppet Hus upplevelse har jag beslutat att stanna hemma imorgon också. Här hemma känner man knappt av att man är sjuk men vid minsta lilla ansträngning kollapsar allt. Det går ju bara inte. Här ska kryas på sig mera!

Dagens goda gobit:

"Förströsta på Herren av hela ditt hjärta, förlita dig inte på ditt förstånd." Ords. 3-5 Bibeln

Visst är det skönt att vi bara kan lita på Gud? Han har omsorg om oss och förstår allt mycket bättre än vi gör. Versen säger inte att vi ska sluta tänka, hela Ordspråksboken handlar typ om vikten av vishet. Men det är inte förståndet, vår hjärna och våra tankar som vi ska lita på och sätta vårt hopp till. Gud kan mycket bättre. Han har all makt och han har skapat din hjärna! Yes man, godnatt :D

Hugs and blessings!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0