Hopp mitt i hungersnöden

Elisabeth svarade, tack gode Gud, i telefon och sa att det var bara att sätta in käket i ugnen och låta det stå där tills den blev lagom varm. Nu står den där, det får bära eller brista. Tack Elisabeth!!!

Appropå gitarrfodral så är Regina Spektor en ooh, så sjukligt bra artist. Verkligen annorlunda. Jag menar det, hon är annorlunda på riktigt. Alla skulle inte gilla det, hon utmanar musikens lagar. Men jag gillar det. Jag har inte lyssnat på all hennes musik, hon har gjort rätt mycket, men vad jag än så länge hört har hon inte en enda låt utan ett tungt budskap. Alltså alla låtar betyder någonting. Hon vill uttrycka något i alla texter.

Dagen idag har gått uppochner. Självsäkerhet och glädje har plötsligt fallit till ledsamma tankar och samvetskval. Så kan det vara. Jag vill göra något åt det. Något som förvånade mig var att Fanny såg att jag plötlsigt börjat tänka på lite tunga grejer och hon ba: "Nej Victoria, försvinn inte bort i tankar nu. Du tänker inte på nåt bra, det blir inget bra." Hon ville rädda mig från det där tungsinnet som jag inte ens märkt att jag hamnat i. Jag försvinner alltid från omgivningen lite då och då och just när Fanny sa det där tänkte jag på något jobbigt och det var bra att hon avbröt mig. Tack Fanny, jag sa då att jag inte tänkte på nåt som gjorde mig ledsen men kom på sen att det gjorde jag ju.
Det ska ordna sig.

Kram och kram och kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0