Kära dagbok. Det här är min helg

(hoppas ni kan leva med tryckfelen i det här inlägget. Orkar inte fixa till det.)

Wow. Den här helgen har varit lång. Det har den här dagen också varit.
Jag stannade hemma från ungdomsgården i fredags. För första gången den här hösten. Åkte ändå till Jonas efter skolan och var där ett par timmar bara för att jag tycker så mycket om honom också. Vi pratade och skojade och spelade gitarr. Anders var med också. Åkte som sagt hem tidigt och de drgot till Arken. Var skönt att ta det lugnt och lägga sig tidigt. Hade planerat att kolla in idol lite, bara för att se vilka man kommer få höra i radior och på allas läppar nu den närmaste framtiden. När jag slog på TV.n var det reklam och jag hade somnat på soffan innan den var över. Jag flyttade mig senare till soffan bredvid mamma som också la sig tidigt. Det var mysigt att vara lite med henne också, även om vi somnade så tidigt.

Jonas var hos mig på lördagen, efter att jag hjälpt till på Lördagskul.Vi tog det väldigt lugnt. Jag var hur trött och sömnig som helst trots att jag sovit nästan tolv timmar natten innan. Sliten efter skolan tror jag och allt annat som pågår hela tiden. På kvällen cyklade vi till Elisabeth. Dit kom även Florian och Charlotte. Vi gjorde smoothie, egen choklad och de hade köpt glass. Sen umgicks vi bara, och iallfall jag njöt av att ha alla samlade. Mina jämnåriga, älskade. När kvällen blev sen åkte gick folket hem och kvar blev bara Elisabeth och jag. Vi hade tänkt gå och lägga oss men Flingan kom förbi och skulle låna ett busskort av Elisabeth. Han blev inbjuden och efter att ha stått och pratat en stund satte vi oss i soffan och tittade på Robin Hood, Disney's version. Skrattade åt mycket, dråpliga och väldigt komiska saker. Sådant man inte la märke till när man var liten. Jag älskar att kolla på Disneyfilm, verklig hög mysfaktor. Barnslig som jag är. Ska nog sätta mig och kolla på favoriten, Lejonkungen, på onsdag :)

"This story is about love. The woman I loved is . . . dead." Där har vi inlednigsrepliken i en annan film mycket älskad av mig. Lyssnar på musik från Moulin Rouge just nu och "nature boy" (otroligt bra låt) inleds med dem dramatiska orden. Nu sjunger den sorgliga rösten: "The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in RETUUUUURN" Du som inte sett den filmen. Se den.
Och nu började "Your song" spelas sjungen av Ewan McGregor. Jag dör.

Micke var tvungen att gå efter halva filmen. Elisabeth och jag satt och kämpade för att hålla ögonen öppna så vi stängde av ganska snart.  Men direkt när vi lagt oss började vi prata. Prata, två tjejer emellan, prata riktigt ordentligt och mysigt. Så som vi ofta gjorde förut. Somnade efter två timmars prat ovan himmelen lycklig.
Elisabeth <3


Vi spelade drama oh lekte med barnen i barnkyrkan tidigt nästa morgon. Sedan gick vi till kojan vi byggt i sjuan. åh,  så många minnen som väcktes till liv. Vi byggde det där lilla huset under ett väldigt flöde av kreativet och arkitektur i våra hjärnor. Den kojan är verkligen byggd av kärlek, fantasi och samarbete. Vi renoverade lite när vi gick dit igår, rev taket som ruttnat, stadgade upp lite smått där det behövdes. Satte oss sedan inuti, där utrymmet faktiskt är stort, och drack varm choklad med chikladkakor och marabou vinter till. Föööööör mysigt! Vi behövde den här tiden med varandra.

Cyklade när det blivit mörkt till Jonas där även Josef hängde. Hämtade mitt gitarrfodral, pussade Jonas hejdå en stund och drog sedan hem. Pappa och jag hade en del vi behövde ordna innan jag skulle åka hit till min syster för att bo här under veckan. Kom hit vid niotiden igårkväll. Det var så härligt att komma hit. Huset är i princip alltid fullt hos Maria. För det första bor hon i denna fina villa tillsammans med fyra tjejkompisar och för det andra har de nästan alltid någon på besök. Detta var likadant igår. Kladdkaka bakades, godis och chips plockades fram, och till sängen ville man inte direkt rusa bara för att klockan var elva.

Har varit en vandrande zoombie hela skoldagen. Att man har en helg där man inte hinner sova så mycket förändrar inte att skolan börjar halv nio på måndagen och att man måste gå upp klockan sex för att hinna duscha.

Förövrigt var danslektionen kul, svenskan lika urtråkig som alltid, matten meningslös men ensemblen var för ovanligheternas skull riktigt bra.  Lånade Magdalena Graafs bok på biblioteket och är helt tagen. Men den ska jag inte börja skriva om nu för då kommer det här inlägget bli dubbelt så långt och det tror jag inte att ni vill. ja, oj vad långt det här inlägget blev. ganka dagboksmässigt inlägg men det var det jag kände att jag ville skriva just nu. Får se om jag själv ens orkar läsa det.

Well, ska nog ta tag i gitarren och lucka sju nu. kram å kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0