Jonas som kallar min skola för nån slags lekskola, han sku bara veta :P

Vi hade vår första danslektion idag. Hård träning må jag säga, och detta kallade hon (Helene, danslärare) bara början. Så det blir träning för mig fyra gånger i veckan framöver. Två danspass, en idrottslektion och en springrunda med Jonas. I'm gonna be a strong girl! Tänk vad bra jag kommer må av det :)
Det var roligt att dansa faktiskt. Jättesvårt, jag har så svårt att hänga med och blir så stressad när jag tappar bort mig. men när jag på slutet fick till det  nästan helt var det grymt kul alltså. Musik är allmänt härligt och att röra sig til musik är ännu allmänare härligt (uääh, riktig tortyr av svenska språket :S).
En lärare som tagit över efter bästa pensionerade Franscisco ringde mig idag. han skulle ta över alla Fransciscos gitarr/bas elever. Jag hade nästan glömt att jag tog några gitarrlektioner i våras. Men jag såg detta som en otrolig möjlighet att utveckla mitt gitarrspelande. Har känt ett tag att jag stått och stampat, inte riktigt kommit vidare. Vill komma vidare, indeed. Så varje tisdag 17.30 blir det lektion med denne Henrik på kulturskolan. Najs alltså.

På väg hem idag mötte jag Viktoria F.O från min klass på Källskolan. Jag blev så glad att se henne! Saknar ju Källskolan så infrenaliskt mycket! Vi Victorior satt och prata hela vägen från Karlberg till Jakobsberg. Åhj, vad det var härligt att se henne!

Jag har lärt känna Fanny i klassen väldigt bra. Det är jag glad för. Hon är så trevlig och öppen. Elin pratar jag en del med också, hon är kristen. Är en glädje att ha henne i samma klass må jag säga. Vi hör ju liksom ihop, har samma pappa.
Vi blev så himla glada när Therese (körledare) sa att vi skulle ha gospel av. Så vi sjöng en låt av Kirk Franklin i måndags. Den har jättebra text verkligen som man kan mena när man sjunger. Kan sjunga som en lovsång till Gud i skolan liksom. Å va bra :D

Nu ska jag åka till Brunna. Snart iaf. Hoppas på att träffa Jonas en stund innan lovsångsövningen. Ikväll åker jag till teatern i Kallhäll och hjälper Maria hämta en bänk hon ska låna därirån. Yes, det blir sepciellt å se dom gamla lokalerna igen. Teatern som var mitt liv hela sjuan. Var där jämt. Helt serisöst alltså, inge skämt. "Änglar över Kallhäll" var mitt liv.

Nog skrivet...måste vidare. Ha det göttigött :D Får se när jag hinner skriva nästa gång. Kruum


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0