Elisabeth i mitt liv

Idag började skolan igen, efter ett långt och härligt påsklov som gått lite för snabbt... Skolan startade med lite depp, eller ja man var lite nere för att vara tillbaka liksom, man är ju rätt trött på skolan nu efter 10 år.  Men Florian och jag tog en promenad första rasten där vi bara tömde ur oss depp på Gud och det kändes med ens mycket bättre. Det kändes mycket bättre. Det är viktigt och härligt att tro också, utan att man känner att det är så just då. På NO:n började alla må bättre, vilket var härligt. Det drog med mig. Fred är bra också, en glädjespridare, trots att han är så blyg och försiktig. Han har ändå en positiv syn på livet, en som man gläds åt att se. Resten av dagen var sedan bra.

Jag kom hem och upptäckte till min förtret att mamma inte var hemma. Men det gick bra, msn höll mig med sällskap liksom :) Gitarren var till god hjälp också. Mamma kom hem vid halv sex. Vi lagade mat och åt den. Under tiden vi satt och åt kom Elisabeth, underbara Elisabeth. Hon förhörde mig på sexualkunskapen. Haha, det var skitkul, vi sjöng frågorna och svaren till "Sweet home Alabama" melodin medans hon kompade på gitarr. En rolig upplevelse!
Vi satte sen på en predikan från förra årets Identity, Lasse "Du - ur Guds perspektiv". En jättebra predikan om hur viktig insikten är att man är älskad av Gud, för vet man inte det blir det bara laghiskhet och religion. Att vara kristen blir jobbigt och kämpigt. Men vissheten om att Gud älskar mig fast jag aldrig kan bli perfekt skapar ett flöde av kärlek och liv på insidan.

Elisbeth coh jag skrev en låt under kvällen. Det var underbart. En bra låt, om jag får säga det själv :P All ära till Jesus:

Gud, jag vill aldrig lämna dig
Du är det enda som betyder nåt för mig
Jag behöver dig
Jag behöver dig

Utan dig kan mitt hjärta inte andas
Du är friden, du är glädjen
I din närhet finns det hopp för mit liv
Jag behöver dig

Så känner jag just nu. Och jag behöver sova, min kropp behöver sömn! Så godnatt, skirver aknsek mer omlåten imorgon. Godnatt, sov sött, tacka Gud imorgon att du inte dött :)

Kram!!

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Vilken bra början på skolan igen! Det var så underbart att vara med dig igår. Vi borde försöka ta mer tid till bara oss :) Jag blev faktiskt också nöjd med låten. Det är stort. Jag har börjat på ett antal låtar, men alltid blivit missnöjd :P Nu sitter jag här och skriver kl halv 8 på morgonen. Det känns lite annorlunda. Men anledningen är att jag glömde bort att vi har sovmorgon på onsdagar och kom på det precis när jag skulle gå. Det är så skönt också, för jag känner nu att Jesus är med mig. Jag har ju varit lite besviken på Honom, men jag har övelåtit dagen till honom och jag vet att det här kommer bli en bra första skoldag :) Jaja nu har jag skrivit för mycket... Vi hörs! Puss <333333

2009-04-15 @ 07:37:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0