förlåt

Be, gråta, gråta, gråta, vila, vila, gråta, gråta, vila, vila, vila, vila, vila, gråta, vila, gråta, gråta, förlåta mig själv, gråta, vila, förlåta mig själv, vila, förlåta mig själv, förlåta mig själv, förlåta sig själv, gråta, gråta, vila, vila, vila, vila, gråta, gråta, gråta, gråta, gråta, förlåta mig själv, förlåta mig själv, förlåta mig själv, be
Gud kan lösa de allra jobbigaste situationer och han kan förlåta de allra hemskaste svin.

Stress. Stress som lamslår mig. Men nu, idag ska jag göra klart mitt hälsoarbete. Började igår. Ibland hinner man bara inte med. Och ibland orkar man bara inte med. Erik har rätt, jag gör alldeles för mycket. Fortsätter jag så här blir jag snart utbränd. Är väl det jag ska komma fram till genom mitt hälsoarbete.

Processen att förlåta sig själv är lång. Inte delar jag här vad jag gjort men kan vara skönt för någon att läsa att det är väldigt viktigt att förlåta sig själv. För att kunna gå vidare, på rätt sätt. Annars fastnar man i bitterhet vilket stjäl hela ens liv. Att förlåta sig själv är oerhört svårt men det som är så fantastikt är att Jesus plågades för det jag gjort istället för att jag skulle göra det. Han har förlåtit mig, han har verkligen förlåtit mig. Jag fattar det inte och det gör nästan ont att tänka så men om det får sjunka in i mig kommer det att hela. Han hjälper mig att förlåta mig själv. En dag kommer jag gå fri igen. Det gäller dig också.
Det andra som är så fantastisk med Jesus är att han kan hela det som jag sårat. Han kan ställa allt till rätta igen, det som jag har rört till. Det ber jag om att han ska göra, hela tiden. Den bönen ligger på mitt hjärta, day and night.

Förlåt
Hjärtat svider. Förlåt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0