So, there was a Höstlov

Ett underbart höstlov! Underbart, men uttröttande.

Fyllde år första dagen på lovet, 15 bast, stor flicka ni vet :) Pappa, Maria, Greg och Sara uppvaktade mig på morgonen med sång, småpresenter, kort, bulle, varm choklad och after eight. Mamma hade skickat ett kort från Norge också. Hon var nämligen där och jobbade. Men det gjorde inte så mycket för jag skulle ändå iväg på läger redan kl nio på femton års dan. Vildmarks läger med Arken.

Lägret varade bara till nästa dag, söndag. Det var kul att vara ute i skogen och umgås med massa härliga människor och med Gud. Men sen fanns där också andra människor som inte direkt tilltalade mig. Speciellt inte när de pratade och var fullständigt respektlösa HELA natten. Men men, jag försöker älska dem iallafall.

Måndag var stora shopping dagen. Köpte ett par typ baggie jeans, en bh, en lång tröja/klänning,  en halsduk och en mössa. Fullständigt supernöjd, men, det tog hela dan och jag gillar inte att gå runt i affärer med ont i ryggen, huvet magen - ja, ni har säkert hört den där klagovisan förut. Det slutade med att Florian och jag inte ORKADE mer så vi gick och satte oss i en MIO soffa istället. Sen fick Elisabeth och Charlotte plågas bäst de ville.

Tisdag, städningens dag. Jag hjälpte pappa med att säda på Sågbacken. Det skulle bli rent och fint tills Christoffer och Carolina skulle komma. Vi joggade också, pappa och jag. Duktiga oss.

Onsdagen började med städning av lägenheten. Men runt tre åkte jag till Youth, ungdomskonfernes på Livets ord i Uppsala. Åkte dit för att träffa Gud och alla kompisar igen. Visst kan man träffa Gud över allt, men det är något visst med att komma tillsammans alla syskon och bara lovsjunga honom och lyssna till hans ord. Hans närvaro blir så stark då. Gud är så stor! Han är så mäktig! Han är kärlek och han är den enda jag kan lita på!

Youth var helt underbart. Gud rörde vid mig och jag sträckte mig efter honom. Jag sträcker mig efter honom. Jag blev också ännu bättre kompis med Max, Joshua, Ester och Emelie under konferensdagarna. Folk som jag redan träffat och pratat med lite grann under lägret jag var på i somras. Typ fristadsfolk. Sen var det kul att träffa Michael igen också, han är ju verkligen en speciell snubbe! Superhärlig! Men vi var inte med honom så jättemycket.

Jag åkte hem från Youth på lördan eftersom Christoffer och Carolina kom helt från Göteborg för att fira min födelsedag då. Vilken lyckad kväll det blev! Jättegod mat, jättegod tårta, en hel del musik med mig som gitarrist ;) (jag försöker iallafall), massa minnen via foto och sist men verkligen inte minst alla underbara, fantastiska människor! Min familj är guld värd, ja, jag älskar dem hejdlöst! Mamma, pappa, Maria, Magnus, Emelie, Christoffer, Carolina, Greg och Therence är allihopa nåra riktigta partypinglor!
Jag hade en modeshow för dem med de nya kläderna jag fick av Carolina. Det var hur skoj som helst!
Alla sjöng barnvisor till när jag spelade gitarr. Det var så mysigt!  På kvällen spelade vi Settlers. Skitkul spel! Antagligen mitt favoritspel.
På söndagen spelade vi klart Settlers, sen gick vi till Minneslunden där Mormor ligger nergrävd. Vi tände ett ljus för henne och sjöng "Amazing grace" tillsammans efterosom vi tror att hon är frälst av nåd så att vi kommer få möta henne igen. Det var en väldigt fin stund.
Efter att Chrsiteoffer och Carolina åkt tillbaka till Göteborg tog Maria och jag pendeln in till Passion Church innne i stan. En riktigt ungdomlig församling mitt i folkmassan. Hallelujah! Dit vil jag gå tillbaka. De har möte varje söndag kl 17. De håller till vid GK, eller de flyttar dit nu på söndag.

Nu har jag dragit hela lovet. Kort sagt kan jag säga att jag är oerhört nöjd. Och att jag ska gå och lägga mig ganska tidigt ikväll. Har typ sovit lika lite som jag suttit på toa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0