Nämen kolla! Har inte jag gjort ny design? Joho, där kom jag allt på mig!

Idag är det fredag, ojoj, vad tiden går.
Vi hade matteprov på morgonen, det gick hyfsat. Matte är kul, men jag har lätt att göra onödiga slarverfel vilket kan driva Ulla till vansinne.  Idag i matkön kom hon fram till mig, skakade om mig och sa "VAD ska jag göra MED dig Victoria?!" "Oj, förlåt vad har jag gjort?" "Nämen alla dessa slarvfel, du svarar helt fel på små skittal, utan anledning!" Hon hade rättat provet då alltså, tydligen hade jag räknat fel på enkla minustal och andra små taluppfattningsgrejer. Såntdär som går obemärkt förbi på lektionerna. Problemlösningen var korrekt, men småtalen hopplösa. Ulla vet ju att jag egentligen kan men hon får inte ge mig det betyg jag är värd om jag inte slutar slarva.
  På slöjden presenterade Gunilla projektarbetet. Tema rännesansen (stavning?). Jag ska göra en riktigt het klänning med snörning bak och ett motiv av Michelangelos mästerverk "Adams skapelse" broderat fram. Kommer bli så snyggt!
  Charlotte, Mimmi och jag hade jättemycket lust att kolla klart på Hitta Nemo, filmen några i klassen just nu kollar på under vissa raster. Så vi gick tillbaka till skolan efter slöjden och kollade. Den är ju ursöt! Tyvärr hann vi inte se klart innan Mimmsan och Charlie sku hoppa på bussen.
  Själv lunkade jag hem, hem hit till datorn. Här satte jag mig och skrev om en krönika som jag börjat med i skolan. Efter en halv sidas skrvande tröttnade jag och gjorde om bloggdesignen istället. Nån gång ska den fixas riktigt snygg! Alltså, på riktigt, riktigt, riktigt snygg! Ja, det får nog Tina ordna.
  Ikväll blir det ungdomsgård, fast jag inte har så mycket lust. Hoppas det kommer dit nåt kul folk, det är ju trots allt JHU.

Uss vilket tråkigt inlägg det blev. Aja, en händelselösdag är alltid en händelselös dag. Hejdå, hejdå


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0