Det hände igen!! Jag satte mig ner för att skriva i bloggen! Oj, oj, oj, det här är en stor dag!

Tanken var att jag akulle skriva ner lite om några dagar jag inte vill glömma:

Jag sov över hos Elisabeth i fredags. Vi tittade på Lejonkungen, så brutalt mysigt. Alltså, Disney's BÄSTA film, ever! Håller man inte med? Jo.
Nån gång kanske jag publicerar den lilla krönikan jag skrev på svenskan om att Disney borde ta sig i kragen och göra riktig film igen. Nån gång.

När vi vaknade på lördan hade det snöat i massor. Första snön. Så vacker! Florian kom med den briljanta idén att äta frukost ute. Så vi kokade varm choklad, bredde några mackor, tryckte på oss termobrallor och allt vad det heter och gick ut i Guds härlighet. Vill alltid minnas den frukosten. Jag bara älskar mina vänner och all snö!

I tisdags kom min mamma hem från USA. Gulle mamma. Det var jättemajsigt å träffa henne igen. Att ha henne här igen. Hon är verkligen en solskensspridare den lilla söta saken med silvriga lockar.
Tyvärr var jag tvungen att lämna henne ganska snart efter återseendet. Jag skulle till Tina på "Jesus-grupp" (Vi har inte kommit på något namn än). Det var också helmysigt! Tina, Mimmi, Jonas, Kazin, Elisabeth och Anja var där när jag kom. Vi diskuterade olika saker som allmänt har med livet  och med Jesus att göra. Efter ett tag kom även Florian och Charlotte. YEEEHOU!
Vi lekte maffia. Charlotte och jag var maffia, så himla bäst! Vi fick ut alla goda och vi vann hela skiten! Vi borde nästan starta en maffia, or what do you say? Mohahahahaha!
Efter detta maktspel gick alla ut och lekte i snön. Lite herren på teppan, lite snöbollskrig, lite brottning, lite mulande, lite rugby.  Svinskoj, men ack så farligt. Jonas haltade i onsdags, Mimmi sa att jag gav henne vipflashskador, Tina blev hoppad på och jag bröt typ ryggen. Jaja, det var åtminstonde ingen som dog :)

Onsdan var också en trevlig dag. Florian och jag åkte hem till gull, gull Sandra och Vidar. Vanligtvis brukar vi va på Arken på onsdagarna och be, prata och läsa Bibeln. Men den här gången hade Sandra och Vidar lust att ta oss hem till dem för att Sara P och Sara H skulle sjunga på TV. Det ville de gärna se, precis som Florian och jag. Det var hur fint som helst hemma hos dem! De bodde i en lägenhet fast ute på landet! Så nice :D

Nej, nu får det räcka med skrivande. Jag tänker spela gitarr eller göra något anant menigsfullt. Man har plötsligt fått så mycket tid nu när religionsarbetet är inlämnat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0