tjugonde Majs

Ska jag berätta detaljerat om dagen? Okej, ska bli.

Mamma väckte mig idag vilket kändes skönt eftersom hon inte varit hemma på ett tag. Jag låg kvar länge i sängen medan mamma duscha, varför gå upp när badrummet ändå är upptaget? Så jag fick några extra minuter i värmen. Jag kom mig upp till slut i alla fall, satte på datorn för att skriva ut engeleskauppsatsen. So I did. Sen vare dags för frukost, mummms, mamma hade kanel i gröten. Efter en trevlig frukost i sällskap med en efterlängtad mamma gav jag mig i väg till skolan (egentligen efter att ha sprungit runt några minuter i hela lägenheten och letat efter Florians cykelnyckel). I skolan gick läraren igenom mattediagnosen, jag fick 15/15 uuhuuh! Resten av mattelektionen var också rolig, Florian var freakyyy, helt totalt, brutalt, absurt speedad och det brukar bli roligt då. På rasten var Florian tvungen att springa, skrika och skratta av sig så vi sprang till OK i glädjetjut och fröjdeskratt. Jag kände mig drogad. Florian var typ drogad... Han köpte sig i alla fall en macka på OK, sen gick vi till Svenska-lektionen. Jag är klar med allt där för den här terminen (Halleluyah!) så jag fick plugga till Samhällkunskaps provet som vi har på torsdag. Provet verkar jättesvårt! Vill inte ha det.
Nästa lektion var engelska...Redovisning...död... Det var dags för oss alal att möta ödet och redovisa om de två stater vi skrivit om "infront of the class". Det gick faktiskt bra. Engelskaredovisningar är svår, jag hakar alltid upp mig. Men vi var så få idag, bara tre killar i klassen över huvudtaget. Så det var inte så nervöst. Det var faktiskt roligt! MVG fick jag också, inget dåligt med det. Hoppas han tycker att den skriftliga uppsatsen är bra också.
Dags för lunch, raggmunk med bacon. Fick ta fil och cornflaces för att överleva. Vi hade jätteroligt på lunchrasten. Jag, Charlotte, Florian och F.O sprang runt och brottades och skrek på gräset som galningar. Det var skönt att ha riktigt kul!
Nästa lektion blev fett flummig. Vi var ju så få så vi flumma med läraren och hade riktigt kul. Alltså min klass är så himla underbar! Per fysiklärararen visade upp lite synvillor och sånt. Man fick nästan ont i huvudet. Men...det fruktansvärt sorgliga berättade han idag. Han ska sluta. Han är verkligen en absolut bäst fysiklärare, han är liksom speciell på något sätt, inte som andra lärare. han är så personlig med oss elever och skämtar alltid väldigt mycket. Och han tror på en. Han tror att vi elever klarar vad som helst, han tycker vi är duktiga. Man märker det på honom och det är verkligen uppmuntrande. Kommer inte alls bli samma sak utan honom.
En annan del av fysiklektionen fick vi gå ut och prata med honom om det senaste provet. Jag fick VG! Totalt nöjd. Medan de andra i klassen pratade med honom en och en tittade vi på filmer på Youtube och sånt. JOnte vår musiklärare som sökt in till Idol var med på TV4:s hemsida. Haha, han hälsar till alla oss elever där. Och Levi Blad hade tydligen också sökt in och var med på ett annat klipp. Plötsligt, från ingestans, dök Maria upp! Alltså hon går i vårna klass men har inte varit i skolan på hela terminen. Gissa om det blev kramkalas! Henne saknar man ju! Vi kramades och kramades och sen var hon med och flumma resten av fysiklektionen och på musiklektionen. SEnåkte hon :( Hoppas hon kommer snart igen!!!
Sedan hade vi musik men vi fortsatte kolla på filmer, på Connie Talbot, hon som är så grymt duktig på at sjunga. 6 år, endast. Jonte tappade hakan. Ärligt, han gjorde det. Den ligger fortfarande kvar i klassrummet.
Istället för att vara med på avancerad musik stannade jag, Charlotte, Jessica och Felicia kvar och kom på en dans som vi ska visa upp på skolavslutningen. Vi hade väldigt roligt och dansen blir nog kul för de som tittar också.
Charlotte missade sitt tåg så hon gick med mig och jag väntade med henne vid stationen. Mycket trevligt. Vi satt där på en parkbänk och lyssnade på I'm Yours med Jason Mraz. Jag bara älskar den låten! Efter ett tag kom hennes tåg och jag promenerad hem. Jag blev överlyklig när jag såg att mamma hade lagat kyckling med ris, var ju helt utsvulten efter en sån lång dag! Sen blev det till att sitta vid datorn och kolla lite fler youtube filmer. Kunde inte låta bli. Jobbade med hemkunskap också, lite då och då. Men nu borde jag verkligen plugga SO!

Kram på alla, speciellt dig Pekka!

Kommentarer
Postat av: Maria

Ja va i skolan idag! Sjukt kul att se dig

2008-05-20 @ 20:25:20
URL: http://pinkygirl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0