tjugoförsta majs

Fruktanvärt trött var jag i början av dan. Grät på mattelektionen för att jag inte kunde någonting. La mig ner på bordet och försökte dölja snyftningarna. Mattelektionen tog slut till slut, får väl ta igen gråttiden med lite speedmatteräkningen med pappa. Finns ingen som kan få mig att fatta som han!
På rasten blev jag sminkad för skojs skull. Alltså sminkad sådär som jag inte brukar sminka mig. Som jag aldrig skulle sminkat mig själv. Sen gick jag runt och såg ut som en fjortis resten av dan. Charlotte gjorde lika dant. Lite småpinsamt...Julia trodde typ att jag blivit knäpp och hon tyckte Charlotte såg ut som om hon skulle gå på maskerad.
Fick tillbaka ett franskaläxförhör idag också. MVG! Yeeeees, har aldrig fått det i något inom franska förut. MIchel sa att jag kan nog få et MVG på pappret i nian. VIlken känsla det skulle va, jag som fick IGg på proven i början...
Maria tittade in och sa hej under franskalektionen också. Men det avr alldeles för kort, jag hann inte ens ge henne en kram.
På lunchen åt Florian, Charlotte, jag och Mimmi pizza på tibblE pizzA grill å KebAB (jag och Florian uttalar det så, vi har gjort en slags sång av namnet...). Jag, Florian och Charlotte har planerat att gå dit hela terminen och äntligen blev det av. Trevligt att MImmi hängde med också.
Resten av dagen bestod av SO. Vi har prov i morgon. Jag och Jessica satt och diskuterade och sånt där. Hon är så bra att jobba tillsammans med! I alla fall, Julia blev trött på resten av klassen för hon var tvungen att skrika för att ens själv höra vad hon sa. Det funkade inte för oss att fråga henne om något för hon var tvungen att säga åt alla andra hela tiden. Så hon tog med oss ut i korridoren istället, hon var vår egna lilla privatlärare. Vi hade jätteintressanta diskussioner under timmen, inte så jättemycket om det vi skulle, vi gled in på sidospår hela tiden. Intressanta sidospår. Sedan kom Felicia och joinade, då blev det mest prat om hur osäkert allt är inför hösten med lärare och så och om hur dåligt det är att vår skola inte fått någon inbjudan att träffa kungen när han kommer hit nästa torsdag. Vi ska gå till kommunen och klaga. Mimmi satte sig vid oss ockå senare men hon satt mest och lyssnade.

När det var dags att gå hem sa Felicia något väldigt snällt och modigt till mig. Hon sa att hon hade mig som förebild, att hon verkligen beundrade mig och att om hon skulle få vara någon annan för en dag skulle hon vilja vara mig. Vad ska man svara på sånt!? Jag blev i alla fall väldigt glad och jag försäkrade Felicia om att jag tycker jättemycket om henne också! Det gör jag verkligen. Hon är så härlig, så sig själv, så smart, så go på alla sätt. Jag skulle vilja lära känna henne bättre. Kram på dig Felicia!!

Jag städade rummet när jag kom hem. Och åt mat. Sedan gick jag till barnvakts jobbet. Blev erbjuden jobb ikväll i stället för i måndags. Det var bra för det gav mig lite tid i lugn och ro där jag kunde plugga koncentrerat. Jag gjorde det också. Men på slutet blev jag så trött. Lånade Evas gittarr och sångbok och lirade lite...eller haha, lirade kan man nog inte säga. Rörde lite strängar kanse är ett bättre ord.

Nu vill jag bara sova! Godnatt och dröm sött! kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0